• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده احمد شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  امامزاده احمد شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  امامزاده احمد شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  امامزاده احمد شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  امامزاده احمد شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  امامزاده احمد شهرستان اصفهان استان اصفهان


امامزاده احمد

نام مرکز دیدنی

Emamzadeh Ahmad

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

اصفهان

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 09:00 الی 16:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

شهر اصفهان، خیابان نشاط، بازارچه حسن‌آباد، کوچه امامزاده احمد

آرامگاه امامزاده احمد اصفهان از بناهای تاریخی عصر صفویه است. این بقعه، محل دفن سید جلیل سید احمد از نوادگان امام جعفر صادق (ع) است. 

تاریخچه امامزاده احمد
شواهد و جستجوهای صورت گرفته در محل بقعه امامزاده احمد نشان می دهد تا پیش از سال 537 قمری نیز مزار ایشان در ساختمانی قرار داشته اما در همان قرن 6 قمری نیز تغییراتی برای تجدید بنا صورت گرفته است. پس از آن، در سال 1347 قمری باری دیگر بنا تجدید شد و کتیبه ای سنگی با نوشته هایی کوفی نشان از سندیت این ماجرا دارد.
ژان شاردن، جهانگرد قرن 17-18 میلادی، به هنگام بازدید از ایران، بقعه امامزاده احمد را به عنوان آرامگاهی نام برده است. او در توضیحات خو به بنایی مربعی و مسقف به گنبد اشاره کرده است که افرادی در حال زیارت در این مکان بوده اند.
آرامگاه امامزاده احمد همچون سایر بناهای تاریخی، در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفت. پس از بازسازی بنا توسط شاه قلی در سال 537 قمری و 1143 میلادی، تغییرات زیادی بر روی بنا صورت نگرفت. قرن ها بعد در تاریخ 1290 قمری و در زمان پادشاهی ظل السلطان مرمت هایی بر روی بنا انجام شد که نتیجه آن ضریح منبت گره ‌سازی شده به همراه حائل های فلزی بود. در سال 1321 قمری نیز سقاخانه ای به بنا اضافه شد. در نهایت جنگ ایران و عراق باعث ایجاد آسیب های ناشی از بمباران بر روی این بقعه شد اما پس از آن مرمت و بازسازی هایی بر روی ساختمان امامزاده صورت گرفت.

معماری امامزاده احمد
به هنگام ورود، سردری مزین به آجر و کاشی در میان مقرنس ها مشاهده خواهید کرد، اما وقتی از این ورودی با شکوه می گذرید آرامگاه برخی از عالمان، شاعران و عارفان، آرامگاه امامزاده، سقاخانه و صحن برایتان نمایان می شود. ایوان موجود در بنا، کتیبه ای کاشی کاری شده را در خود جای داده است و حاوی نوشته ای زیبا با خط علی نقی امامی در ابتدا قرن 12 است. این کتیبه همزمان با پادشاهی سلطان حسین صفوی نوشته شده است و به توسعه ساختمان این بقعه اشاره می کند. سرتاسر این بنا هنر چیره دستان گذشته مان را به نمایش گذاشته است. کاشی کاری ها، آجرکاری های معقلی، لچکی ها و گچبری ها نمونه ای از این هنرهای کم نظیرند.

آرامگاه امامزاده احمد هم اکنون نیز محلی پر طرفدار در میان اصفهانی ها به شمار می رود و در 15 آذرماه سال 1314 با شماره 234 به ثبت ملی رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده احمد

تفریحات نزدیک به امامزاده احمد

نظرها

  • 0 0

    امامزاده احمد فرزند سلطانعلی بن امام باقر (ع) هستند لطفا تصحیح کنید...6uhc


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید