• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران


تالاب عشق آباد

نام مرکز دیدنی

Eshgh Abad Wetland

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

پایین شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

امکان بازدید ندارد

آدرس

تهران، شهر ری، ورامین، ، بعد از شهرک صنعتی عشق آباد، روستای عشق آباد

تالاب عشق آباد تالابی مصنوعی است که برای جمع آوری آب های سطحی در سال 1354 ساخته شد و به دلیل هم جواری با آتشکده بهرام نام آن را بهرام گور نهادند. اینک این تالاب در جوار روستایی به نام عشق آباد از توابع ورامین واقع شده که به همین دلیل به تالاب عشق آباد معروف شده است. تالاب عشق آباد مانند تالاب های واقعی پوشیده از نیزار می باشد و گردشگران حتی نمی توانند بپذیرند که اینجا یک تالاب فصلی و مصنوعی است. تنوع جانوری منطقی به حدی است که آن را دقیقا مانند یک تالاب واقعی ساخته است.

مشخصات تالاب عشق آباد
تالاب عشق آباد یک دریاچه 570000 متر مربعی است که میزان آب در آن در فصول مختلف سال بنا به فصل متغیر می باشد. طول این تالاب 700 متر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا 900 متر می باشد. به دلیل شیب منطقه، آبهای زهکشی کشاورزان به این تالاب می ریزد که هزینه ای بسیار اندک در بر دارد. نیزارهای موجود در تالاب به بالا نگه داشتن سطح آب کمک شایانی انجام می دهند.

گونه های جانوری تالاب عشق آباد
151 نوع گونه پرنده شکاری و غیر شکاری در این تالاب زندگی می کنند 12 نوع مرغابی، 25 نوع سلیم و آبچیلک، 15 نوع پرندگان شکاری و پرندگان مهاجری که از روسیه و شمال کشور میهمان این تالاب می گردند و امکان دیدنشان برای ایرانی ها و گردشگران مناطق گرمسیری فراهم می شود. در نیزارها هم سوسمارهای چشم ماری و قورباغه های باتلاقی به همراه لاکپشت های خزری زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم سپری می کنند، خرگوش، روباه و شغال نیز از انواع دیگر جانوران ساکن تالاب هستند.

دلیل بسته شدن تالاب به روی عموم
زمانی قرار بود که تالاب تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود حتی اتاقک هایی برای اسکان مسافرانی که از راه دور و نزدیک ممکن بود به تالاب سر بزنند ساخته شد. اما فشار تحریم ها باعث شده به جای استفاده گردشگری از تالاب عشق آباد استفاده تجاری به عمل آید و 7 حوضچه پرورش ماهی در تالاب ساخته شد. یکی از حوضچه ها که از بقیه بزرگتر است کار آبگیری بقیه حوضچه ها را به عهده دارد. 

دسترسی
برای رفتن به این تالاب با خودروی شخصی از کمربندی تهران- شهر ری وارد جاده ورامین شده و فیروزآباد را پشت سر بگذارید. از خروجی تپه میل مستقیم به جلو برانید شهرک صنعتی عشق آباد و روستای عشق آباد را رد کنید. تا به یک جاده خاکی برسید حدود دو کیلومتر که در جاده خاکی جلو بروید تالاب عشق آباد را می بینید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تالاب عشق آباد

تفریحات نزدیک به تالاب عشق آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید