• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار نوده هشتجین شهرستان اردبیل استان هشتجین
  •  آبشار نوده هشتجین شهرستان اردبیل استان هشتجین


آبشار نوده هشتجین

نام مرکز دیدنی

Nodeh Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

خلخال

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اردبیل، خلخال، 15 کیلومتری شهر هشتجین، ضلع جنوبی کوه آق داغ

در میان کوه های سر به فلک کشیده روستای نوده، آبشاری زلال و لطیف نمایان است. این آبشار با بلندایی به اندازه  30 متر، در مدار 37 درجه، 21 دقیقه و 22 ثانیه عرض شمالی و 48 درجه، 29 دقیقه و 40 ثانیه و در ارتفاعی نزدیک به 2500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

طبیعت مهربان کوه های نوده، زیستگاه گیاهان دارویی بسیاری است و از جمله آن ها می توان به گلپر، کهیل اوتی (کاکوتی و آویشن)، آلوسا (کوار وحشی)، نعنا، مرزه، پونه و لالابند اشاره کرد. از دیگر مکان های گردشگری روستای نوده، دره ها و جنگل های سرسبز آن است و پیاده روی در کنار هوای دل انگیز و زمزمه گوشنواز طبیعت نوده، از جذاب ترین بخش های سفر به این منطقه محسوب می شود. اگر به آبشار چشم نواز نوده آمدید علاوه بر گردش، آب شفابخش آن را نیز نوش جان کنید.

فصل زیبای بهار جذابیت آبشار نوده را با درختان و گیاهان رویده از میان سخره های کوه آق داغ چند برابر می کند و آب و هوای دلپسند تابستانش، زمان مناسبی را برای گردشگری فراهم می آورد. علی رغم سایر آبشارها که تنها در فصل بهار و تابستان مقصد گردشگران محسوب می شوند، آبشار نوده در روز های سرد سال چشم انداز منحصر به فردی را به همراه آب های قندیل بسته، به وجود می آورد.



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار نوده هشتجین

تفریحات نزدیک به آبشار نوده هشتجین

نظرها

  • 0 1

    این محل ها رو معرفی می کنید که چی بشه؟ که یه مشت اوباش و اراذل برن گند بزنن تو طبیعتش؟ این مسخره بازی هاتونو جمع کنید


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید