• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  روستای آلوارس شهرستان اردبیل استان سرعین


روستای آلوارس

نام مرکز دیدنی

Alvars Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

سرعین

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

اردبیل، سرعین، دهستان آگرم، دامنه کوه‌ سبلان

روستاها از زیباترین پدیده های گردشگری کشورمان هستند که اغلب با وجود شگفتی هایشان ناشناخته باقی مانده اند. در این مقاله یکی از زیباترین دهکده های گردشگری سرعین را برایتان معرفی می کنیم. آلوارس روستایی است با مناطری بدیع و هوای پاک و به دور از آلودگی های شهری. دهکده گردشگری آلوارس با جمعیت 808 نفری و ارتفاعی نزدیک به 2000 متر بالاتر از سطح دریا، در مدار 38 درجه و 15 دقیقه و 29 ثانیه عرض شمالی و 48 درجه 06 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی واقع شده است. نام عجیب و در عین حال زیبای آلوارس، شاید در ابتدا خواننده را به فکر مکان توریستی خارج از ایران بیاندازد، اما در پس آن داستان هی متفاوتی پنهان شده است. یکی از باورهای شکل گرفته در باره این نام گذاری به زمان های بسیار دور و مردی که خود را وارث این منطقه می دانست باز می گردد. گفته شده است که بعد فوت او، وارثانش این مکان را به نام آل وارث نامیدند. در کتابی با نام سرعین در آینه قلم، نوشته رحیم اسدالهی، آمده است که درختان متنوع و بسیاری از جمله سرو تبریزی، بید و شمشاد پوشش گیاهی آلوارس را شکل داده بودند و به واسطه همین منبع طبیعی، شغل نجاری در میان بومیان این روستا رواج یافت. روستاها و سایر مناطق نزدیک به آلوارس نیز برای ساخت خانه های خود از الوارهای این روستا خریداری می کردند و به همین دلیل به آن لقب الوارستان را بر آن نهادند. در باوری دیگر عده ای معتقدند قوم پارس در این روستا سکونت داشتند و خودشان این روستا را برپا کرده اند. به همین علت نام آل پارس از دیگر لقب های روستای آلوارس شناخته شده است.
این دهکده به دلیل قرارگیری در دامنه های سبلان از آب و هوایی مطبوع و دلنواز برخوردار گردیده است. طراوت بهاری، رختی سبز و مملو از شقایق های آتشین بر تن دامنه های آلوارس می کند و خنکای تابستان سبب جذب گردشگران بسیاری به این منطقه ییلاقی می شود. به علاوه کوچ عشار به این مناطق و خانه های چادری که با زرح ها و رنگ های متنوعی آذین شده اند، مناظر چشم نوازی را رقم می زنند. علاوه بر این مناظر، چشمه های فراوانی از دل زمین های این روستا بیرون زده اند و از جمله آنها می توان به مین بلاغ و چشمه گور اشاره کرد. زمستان های آلوارس بسیار سرد و بارش های فراوان برف همراه است، از همین جهت پیست اسکی در دامنه های آن شکل گرفته که نزدیک به 8 ماه از سال در آن برف وجود دارد. پیست اسکی آلوارس از چمله بزرگترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود و سالانه گردشگران بسیاری برای لذت بردن از این ورزش پر طرفدار زمستانی، مهمان این روستای زیبا می شوند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای آلوارس

تفریحات نزدیک به روستای آلوارس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید