• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تپه آناهیتا سرعین شهرستان اردبیل استان سرعین
  •  تپه آناهیتا سرعین شهرستان اردبیل استان سرعین


تپه آناهیتا سرعین

نام مرکز دیدنی

Anahita Hill

نوع مرکز دیدنی

خرابه باستانی

استان

شهرستان

سرعین

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اردبیل، ضلع غربی شهر سرعین، بلوار امام علی(ع)

شهر با تمدن و زیبای سرعین از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است اما در ضلع غربی آن تپه ای معروف به تپه باستانی آناهیتا قرار گرفته است. این بنای تاریخی با قدمتی در حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح، معبد زرتشتیان آن روزگار به شمار می رفت و اسم آن از آناهیتا یا همان الهه آب برگرفته شده است. از دیگر نام های این منطقه گردشگری تپیه سرعین، سارقین و زرتشت است. با هجوم اعراب به منطقه آذربایجان ایران و از میان رفتن امپراطوری پهناور ساسانی، دین زرتشت با گذر زمان از میان رفت و به دنبال آن از اهمیت آتشکده ها نیز کاسته شد. این بنا نیز از آن دوران و در حکومت سلجوقیان، ایلخانیان، قراقیونلوها و آق قیونلوها دستخوش تغییرات و بلایای بسیاری قرار گرفت. همچنین در اوایل دهه 40 خورشیدی قسمت های دیگری از معبد آناهیتا به دلیل احداث منبع آب شرب سرعین، تخریب شد. آتشکده آناهایتا در طول زمان مکان عبادی زرتشتیان به شمار می رفت اما در طی چندین سال به عنوان مسجد برای مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت. بنا به گفته و باورهای مردم راه هایی زیرزمینی برای ورود به این معبد وجود داشته و یکی از این راه ها به میدان گاومیش گلی سرعین منتهی می شد اما هم اکنون مسدود شده است.
تپه باستانی آناهیتا با شماره 1976 در 16 فروردین ماه سال 1377 به ثبت آثار ملی ایران در آمد و در حال حاضر کارهای مرمتی آن در حال اقدام است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تپه آناهیتا سرعین

تفریحات نزدیک به تپه آناهیتا سرعین

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید