• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه شورابیل شهرستان اردبیل استان اردبیل
  •  دریاچه شورابیل شهرستان اردبیل استان اردبیل
  •  دریاچه شورابیل شهرستان اردبیل استان اردبیل
  •  دریاچه شورابیل شهرستان اردبیل استان اردبیل


دریاچه شورابیل

نام مرکز دیدنی

Shorabil Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

اردبیل

مدت زمان بازدید

2 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اردبیل، شهر اردبیل، بزرگراه میلاد، جنب دانشگاه محقق اردبیلی

استان اردبیل با دارا بودن چشمه آب گرم بسیار و ده ها مکان گردشگری دیگر، یکی از نقاط پرطرفدار گردشگری در ایران محسوب می شود و دریاچه شورابیل اردبیل نیز یکی از همین جاذبه های چشم نواز است. از نکات جالب توجه در رابطه با شورابیل طبیعی بودن آن است چیزی که در کمتر جایی از دنیا می توان آن را در داخل شهر پیدا کرد.

اطلاعات کلی:
دریاچه شورابیل با مساحت 180 هکتار در گذر سالیان بسیار شکل گرفت. قدمت این جاذبه طببیعی به اواخر دوره سوم زمین شناسی و اوایل دوره چهارم زمین شناسی می رسد و به وسیله بارش های طبیعی، رودخانه بالخو و چشمه های آب نیمه شور و شیرین داخل دریاچه و جنوب آن شکل گرفته است.
آب دریاچه در ابتدا شور بود و مردم از شن و گل کف آن برای مصارف دارویی استفاده می کردند. همچنین در آن زمان اطراف دریاچه مامن گیاهانی همچون گز، سازو، اویار سلام، جو و گل گندم بود، اما در سال های اخیر مسئولین این آب را شیرین کردند و پس از آن خواص دارویی گل ها و بسیاری از گونه های گیاهی آن از بین رفت و تنها گیاهانی همچون جگن و نی در اطراف آن باقی مانده اند. با این وجود شیرین شد آب سبب رشد گونه خاصی از ماهی قزل آلا در شورابیل شده است. واژه شورابیل نیز برگفته از شور بودن آب دریاچه در زمان گذشته است.

گردشگری:
دریاچه شورابیل پهناورترین دریاچه طبیعی درون شهری کشورمان است و نشستن در کنار آن و تماشای غروب آفتاب آن، تجربه ای بی نظیر خواهد بود. اما می توانید در کنار لذت بردن از دریاچه و دیدن انعکاس زیبای آسمان به درون آن، از امکانات تفریحی قرار گرفته در محوطه مجموعه نیز استفاده کنید.
دریاچه شوربیل دربردارنده اولین و طولانی ترین زیپ لاین موتوری ایران است. در طی لذت بردن از مسیر 920 متری این ورزش هیجان انگیز، می توانید از مناظر اطراف دریاچه نیز دیدن کنید.
ماشین برقی، پیست کارتینگ، دوچرخه سواری، کالسکه سواری و پیاده روی از دیگر سرگرمی های شورابیل است. مسئولین محلی راه هایی را برای دوچرخه سواری در محوطه اطراف این دریاچه نیلگون در نظر گرفته اند و جاده آسفالت شده آن نیز مکان بسیار مناسبی برای کالسکه سواری و ماشین های برقی است. پیست کارتینگ شورابیل هم مکان بسیار خوبی برای تجربه لذت بخش سرعت و مسابقه دادن با سایر شرکت کنندگان پیست باشد.
بد نیست در هنگام تماشای طبیعت زیبای این مکان گردشگری، زمانی را نیز صرف قدم زدن پیست پیاده روی چمن مصنوعی آن بکنید.
دیگر ورزش فرح بخش در دریاچه طبیعی شورابیل، قایقرانی در میان آب های آرام آن است. برای این کار، هم می توانید از قایق های پدالی آن استفاده کنید و یا اگر علاقه به هیجان بیشتری دارید، قایق های موتوری را به شما پیشنهاد می کنیم.
پارک های متنوع و شهربازی های سرپوشیده و روباز دیگر بخش های شور انگیز شورابیل محسوب می شوند. در این منطقه می توانید در یکی از 3 پارک صخره، باغ بهشت و یا شورابیل استراحت کنید. اگر هم علاقه به بازی کردن دارید شهر بازی سرباز آن با بازی های گوناگونش می تواند مکان مناسبی باشد. شهر بازی شهر خورشید نیز با دارا بودن بازی های کودکانه، رنگارنگ و مدرنیزه، فضای مورد علاقه فرزندانتان خواهد بود.
از دیگر امکانات این منطقه گردشگری می توان به آلاچیق، رستوران، کافی شاپ، سوپر مارکت ها، سالن ورزش، پارکینگ و سرویس بهداشتی در محوطه ساحلی آن اشاره کرد.

هزینه بلیط های امکانات تفریحی-رفاهی:
زیپ لاین: 20000 تومان
دوچرخه 1 نفره: هر نیم ساعت 5000 تومان
دوچرخه 2 نفره: هر نیم ساعت 20000 تومان
قایق پدالی 2 نفره: هر نیم ساعت 10000 تومان
قایق پدالی 4 نفره: هر نیم ساعت 20000 تومان
قایق موتوری 5 نفره: 1 دور اطراف دریاچه شورابیل 30000 تومان
ماشین برقی: هر خانواده 40000 تومان

جاذبه های اطراف شورابیل:
در اطراف دریاچه جاذبه های تاریخی گوناگونی قرار گرفته است و مقصد بسیار مناسبی پس از تجربه بخش های هیجان انگیز شورابیل خواهند بود. بنای ارزشمند شیخ صفی اردبیلی نخستین مکانی است که به شما پیشنهاد می کنیم، این بنا در سال 2010 به ثبت میراث جهانی یونسکو در آمد. دیگر مکان گردشگری موزه تاریخ طبیعی اردبیل است و در ضلع شرقی دریاچه قرار گرفته است. اما شاید لذت بخش ترین مکانی که برای هر گردشگر به ویژه خانم ها وجود داشته باشد، بازار تاریخی آن منطقه باشد و بازار اردبیل نیز در فاصله 5 کیلومتری دریاچه قرار گرفته است.

اقامت:
برای اقامت شبانه می توانید در اطراف دریاچه چادر بزنید اما اگر خواهان راحتی بیشتر هستید، اقامتگاه ها و هتل های این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین فصل سفر:
شهر اردبیل با قرار گیری در ارتفاع 1500 متری از دریا، دارای آب و هوای سردی نسبت سایر مناطق ایران است و همین اقلیم سبب شده تا مکان پرطرفداری برای سفرهای نیمه اول سال محسوب شود، پس به هنگام سفر به اردبیل در هر 4 فصل سال حتما با خود لباس گرم بردارید. اما در نیمه دوم سال هوا خنک خواهد شد و در برخی روزها سوز سرما به حد آزار دهنده ای خواهد رسید. با این وجود نمی توان از چشم انداز یخ زده و زیبای دریاچه در زمستان چشم پوشی کرد.

تذکر: دریاچه شورابیل جزو مناطق حفاظت شده ایران محسوب می شود. عمق دریاچه در بعضی قسمت ها به 18 متر می رسد و شنا کردن در تمامی بخش های آن اکیدا ممنوع است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه شورابیل

تفریحات نزدیک به دریاچه شورابیل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید