• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار اوبن(آبشار بولا) شهرستان مازندران استان ساری
  •  آبشار اوبن(آبشار بولا) شهرستان مازندران استان ساری
  •  آبشار اوبن(آبشار بولا) شهرستان مازندران استان ساری
  •  آبشار اوبن(آبشار بولا) شهرستان مازندران استان ساری
  •  آبشار اوبن(آبشار بولا) شهرستان مازندران استان ساری


آبشار اوبن(آبشار بولا)

نام مرکز دیدنی

Aubin Waterfall (Bula Waterfall)

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

ساری

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، جاده فیروزکوه به سمت پل سفید، روستای سنگده، منطقه حفاظت شده بولا

منطقه حفاظت شده و چشم نواز بولا در استان مازندران، آبشار بسیار زیبایی را در خود جای داده است. این آبشار خروشان با قرار گیری در میان درختان سر به فلک کشیده طبیعت ییلاقی مازندران، از گونه های جانوری متعددی برخوردار است. 
بر دیواره های آبشار پهناور اوبن یا بولا جامه ی سبز رنگ از خزه پوشانده شده و این همان چیزی است که آبشار اوبن را منحصر به فرد می کند. در اطراف آبشار درختان توسکا، گلابی، گیلاس، راش، ممرز و سایر پوشش های گیاهی حاکم بر منطقه، روییده اند و منظره منحصر به فردی را به وجود آورده اند. اگر خوش شانس باشید می توانید در اطراف آبشار، خرس قهوه ای، سمندر و سمور را ببینید اما باید این نکته را فراموش نکرد که طبیعت محل زندگی این موجودات است و باید کمترین دخل و تصرف را در زیستگاه آنها داشت.
تمام فصل های منطقه توریستی بولا زیبایی خاص خودش را دارد. پاییز با هزار رنگ در میان درختان خودنمایی می کند و تابستان از با آب و هوایی مطبوع پذیرای گردشگران است. بهار فصلی است همراه با سرسبزی و طراوت که البته بولا نیز از آن بی بهره نمانده و آبشار به اوج زیبایی خودش می رسد. اما در آخرین فصل سال به دلیل سرما و احتمال بارش برف، امکان دارد با شرایط سختی رو به رو شوید، با این حال چهره سفید پوش آبشار در فصل زمستان جذابیت خاص خودش را دارد.
کفش و لباس مناسب از ضروریات این سفر محسوب می شوند، زیرا طی مسیر باید از مسیر های ناهمواری و پر شیبی عبور کنید که شاید به خاطر باران لیز شده باشند. از آوردن لباس گرم امتناع نکنید چراکه این مکان گردشگری در میان کوهستان قرار گرفته و ممکن است آب و هوایی سرد غافلگیرتان کند.

بهترین فصل سفر: بهار، تابستان و پاییز


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار اوبن(آبشار بولا)

تفریحات نزدیک به آبشار اوبن(آبشار بولا)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید