• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چشمه ورگینه وا شهرستان مازندران استان ساری
  •  چشمه ورگینه وا شهرستان مازندران استان ساری
  •  چشمه ورگینه وا شهرستان مازندران استان ساری
  •  چشمه ورگینه وا شهرستان مازندران استان ساری


چشمه ورگینه وا

نام مرکز دیدنی

Vergineva Spring

نوع مرکز دیدنی

فواره و چشمه

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، یک کیلومتری روستای خوش نشان

معرفی چشمه ورگینه وا
اگر به دنبال مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلاتتان هستید، استان مازندران می تواند انتخابی عالی باشد چرا که جاذبه های فراوانی را در خود جای داده است و شما را به سفری مهیج و در عین حال لذت بخش دعوت می کند. شهر ساری به عنوان مرکز این استان به جهت دارا بودن جاذبه های چشمگیر و طبیعی، تبدیل به یکی از محبوب ترین شهرستان های شمال کشور شده است. چشمه ورگینه وا یکی از ده ها جاذبه طبیعی این شهرستان است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند و در تاریخ 9 مرداد سال 1312 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این چشمه که در نزدیکی روستای خوش نشان قرار دارد با نام چمشه گرگین هم شناخته می شود. جنگل های هیرکانی که اطراف این چشمه را احاطه کرده اند باعث دو چندانی زیبایی این اثر طبیعی شده و همچنین بر محبوبیت آن افزوده اند. چشمه گرگین در واقع یکی از چشمه های متعدد اطراف رودخانه اشک است. در مسیر این رودخانه اولین چشمه ای که خودنمایی می کند در سمت راست جاده قرار گرفته، اما آب آن با کمک لوله کشی به سمت چپ هدایت شده و در مسیر آن آبشاری کوچک ایجاد شده است که به رودخانه اشک منتهی می شود. به این منطقه چهل چشمه هم گفته می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این چشمه، خاصیت درمانی آب های آن است که گفته می شود برای درمان رماتیسم بسیار موثر است. 
برای رفاه گردشگران، تعدادی آلاچیق اطراف این چشمه ساخته شده است تا مردم بتوانند به راحتی در کنار آن یک روز عالی را تجربه کنند. به علاوه دو استخر، یکی مخصوص خانم ها و دیگری مخصوص آقایان هم در نزدیکی این چشمه ساخته شده اند که آب آنها از همین چشمه تغذیه می شود. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
در مسیری که باید طی کنید تا به این چشمه برسید جاذبه های دیدنی متعددی قرار گرفته اند که چشم پوشی از آنها غیر ممکن است. رودخانه های شیرین رود و عروس و داماد، معادن سرب روستاهای پاجی و میانا، کوه های روستای ییلاقی تعدادی از جاذبه های طبیعی و بقاع امامزاده باقر و برج رسکت چند نمونه از جاذبه های تاریخی هستند که در این مسیر توجه شمارا به خود جلب خواهند کرد. 
برج رسکت بنایی به جا مانده از دوران سلجوقیان می باشد که بر اساس گفته های افراد محلی در واقع آرامگاه یکی از شهریاران سلجوقیان است. این برج در روستایی با همین نام بنا شده و تعداد دو کتیبه تاریخی، یکی به خط کوفی و دیگری به خط پهلوی ساسانی از آثار قدیمی هستند که به آن تعلق دارند. 

امکانات رفاهی
برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان از این چشمه امکاناتی نظیر جاده آسفالت شده، استخر سر پوشیده، سرویس بهداشتی، سوپر مارکت و آلاچیق در نظر گرفته شده است. 

مسیر دسترسی
مسیری که باید برای رسیدن به این چشمه طی کنید خود بخشی از جذابیت بازدید از این چشمه محسوب می شود. برای رسیدن به گرگین آباد که چشمه ورگینه وا در آن واقع شده است، باید از روستاهای محمدآباد، کلامک، خوش رودبار و خوش نشان عبور کرده و از جاده جنب امامزاده درویش محمد وارد مجتمع گرگین آباد شوید.

کمی درباره گذشته چشمه ورگینه وا
در گذشته مردم این منطقه، با تنه درختان حوض های چوبی می ساختند و آب را داخل آنها هدایت می کردند و بعد از روشن کردن آتش، تعدادی از سنگ های رودخانه را درون آن می اندختند تا داغ شوند و سپس سنگ های داغ را داخل حوض ها قرار می دادند تا اینگونه آب را گرم کنند و داخل آن به شست و شو بپردازند، البته امروزه این کار به تاریخ پیوسته و به جای حوض های چوبی از دیگ استفاده می شود. 

بهترین زمان برای بازدید
این منطقه جز خوش آب و هواترین مناطق کشور است و تقریبا در تمامی روزهای سال امکان بازدید از آن فراهم است. با این حال فصل بهار شاید بهترین زمان باشد چراکه می توانید از مناظر طبیعی نهایت لذت را ببرید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چشمه ورگینه وا

تفریحات نزدیک به چشمه ورگینه وا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید