• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مناره آجری شهرستان لرستان استان خرم آباد
  •  مناره آجری شهرستان لرستان استان خرم آباد
  •  مناره آجری شهرستان لرستان استان خرم آباد


مناره آجری

نام مرکز دیدنی

Brick Minaret

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

خرم آباد

مدت زمان بازدید

کمتر از یک ساعت

ساعت بازدید

تمامی روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

لرستان، خرم آباد، جنب زیر گذر میدان امام حسین، میدان شقایق

استان لرستان یکی از غنی ترین نواحی گردشگری ایران است و با انواع مناظر طبیعی از مناطق کوهستانی گرفته تا جنگل ها و از رودخانه ها تا آبشار ها به پیشواز مسافران می رود. اما با تمام این جاذبه های طبیعی، مناطق تاریخی این خطه نیز بسیار و حیرت انگیز هستند.
یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های تاریخی استان لرستان در کنار شهر قدیمی شاپورخواست است که اکنون به یک پارک در جنوب خرم آباد تبدیل شده. این جادوی تاریخی چیزی جز یک مناره آجری ساده نیست اگر با چشم سر به آن نگاه کنیم، اما اگر چشمانمان را ببندیم کاروان های زیادی را می بینیم که با شعله آتش بالای این مناره راه خود را پیدا کرده اند، دیده بان های زیادی را می بینیم که از بالای این مناره دشمنان خود را به موقع دیده اند و شهر را از آشوب حفظ کرده اند.
برای این که جادوی تاریخ در رگ هایتان جریان پیدا کند می توانید از ضلع غربی وارد مناره شوید و با بالا رفتن از 99 پله دورانی به بام مناره برسید و از ارتفاع 30 متر تمام  مناظر اطراف را تماشا کنید. 
مناره آجری که به گفته برخی مربوط به دوره دیلمیان است، در قرن 4 قمری ساخته شده و قدمتی 900 ساله دارد. همان طور که می دانید در قدیم مناره های به عنوان راه نما برای کاروان های در حال عبور و هم چنین دیدبانی استفاده می شدند، اما پس از دوره اسلام مناره ها بیشتر رواج یافتند و جنبه مذهبی به خود گرفتند و با اشکال گوناگون استوانه ای ، مخروطی و زاویه دار ساخته شدند.
مناره آجری نیز که امروزه مشهور است و در قدیم به همین منظور استفاده می شده، به شکل یک استوانه بر روی یک پایه مکعبی است که  امروزه پس از فرسایش فراوان و کاهش طول در مجموع 30 متر ارتفاع دارد و قطر آن 4.5 متر است. ابعاد بی نظیر بنا با سادگی خشتی آن به جذابیت این یادگاری تاریخی افزوده است. 
اطراف مناره دیوار هایی وجود دارد که نشان می دهند در اطراف این مناره مسجد و کاروانسرا نیز وجود داشته است.

بهترین زمان بازدید از مناره آجری: فصل بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به استان لرستان و بازدید از مناره آجری می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مناره آجری

تفریحات نزدیک به مناره آجری

نظرها

  • 0 0

    واقعا بسیارعالی


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید