• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریای خزر شهرستان مازندران استان ساری
  •  دریای خزر شهرستان مازندران استان ساری


دریای خزر

نام مرکز دیدنی

Caspian Sea

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

شهرستان

ساری

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران ساری

می توان از دریای کاسپین با نام فارسی خزر به عنوان بزرگترین ساختار آبی درون مرزی در جهان نام برد، دریایی وسیع که از غرب رشته کوه های قفقاز تا جلگه بی پایان آسیای مرکزی گسترانیده شده. نام آن از کلمه باستانی کاسپی مشتق شده، نامی که اشاره به مردم باستانی کاسپی (شهر در گرجستان) دارد که در قفقاز جنوبی زندگی می کردند. طول این زمرد بیکران شمال ایران از شمال تا جنوب 1200 کیلومتر و عرض آن 320 کیلومتر اندازه گیری شده. به طور کلی دریای خزر مساحتی 386400 کیلومتر مربعی، یعنی مساحتی بیش از کشور ژاپن را دربر گرفته و پوشش می دهد. حداکثر عمق آن نیز 1025 متر می باشد. در حدود 130 رودخانه به این دریا می ریزند که اغلب از سمت شمال غربی به دریای خزر می پیوندند. بزرگترین این رودخانه ها رود ولگاست. می توان از دریای خزر به عنوان جایگاه منابع عظیم انرژی نام برد، مشخصه ای که از جذابیت های اصلی آن به شمار می رود. این دریا برای انتقال انرژی به بازار و خطوط نفت و گاز از اهمیت ویژه ای برخوردارست. البته وجود آن بر آب و هوای مناطق اطرافش نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. منبعی غنی و بی پایان از آبزیان دریایی که سالانه حدود 600 هزار تن آبزی از آن صید می شود. البته ناگفته نماند که یکی از با ارزش ترین ماهی های خاویاری هم در آن پرورش می یابد. به طور کلی کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و ترکمنستان در کرانه های دریای خزر گسترانیده شده اند. 
دریای خزر امروزی باقی مانده دریایی پهناور است که از دریای سیاه تا دریاچه آرال گسترش داشته و در گذشته چندید بار به علت افزایش حجم آبش به این دو پیکره آبی متصل گردیده. این اتفاق آخرین بار پس از اتمام عصر یخ به وقوع پیوست. اما برخلاف اعتقاد عموم این دریا هرگز با هیچ اقیانوسی مرتبط نبوده چرا که در زمان اتصالش با دریای سیاه، این دریا به اقیانوس متصل نبوده است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریای خزر

تفریحات نزدیک به دریای خزر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید