• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران
  •  بازار تهران شهر تهران استان تهران


بازار تهران

نام مرکز خرید

Tehran Bazar

استان

شهرستان

تهران

منطقه

بازار تهران

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

3 الی 5 ساعت

ساعت بازدید

بخش های داخلی بازار از ساعت 9:00 الی 17:00, بخش های خارجی بازار از ساعت 9:00 الی 19:00

آدرس

تهران، خیابان 15 خرداد

بازار تهران واقع در محدوده خیابان های 15 خرداد، ناصر خسرو، مصطفی خمینی و خیابان مولوی  بازار سنتی بزرگی به وسعت 105 هکتار متشکل از مجموعه ای از بازارهای دیگر است که به طور تخصصی به فروش محصولاتی از یک نوع می پردازند. این بازار به دستور شاه طهماسب صفوی از خشت گل و آجر ساخته شد. چهار طرف این بازار به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته و به هسته مرکزی بازار اضافه شد. بعدها به دستور ناصرالدین شاه قاجار این بازار مسقف گردید تا مشتریان از آفتاب سوزان تهران در فصول گرم سال در امان باشند. سقف بازار نیز توسط یک معمار فرانسوی طراحی شد. تاریخ ساخت این بنا بین سالهای 907 و 1135 هجری خورشیدی بوده است. اگر اهل تهران نیستید و قصد خرید جهیزیه، طلا یا حتی پوشاک و لوازم آرایش برای مغازه خود را دارید در اطراف بازار تهران تعداد زیادی هتل یک ستاره تا 4 ستاره وجود دارد که می توانید در نزدیکی بازار اقامت گزینید.

بازارهای مختلف:
 
بازار فرش فروش ها 
از فرشهای دستبافت شهرهای مختلف ایران گرفته تا گلیم و جاجیم را می توانید در این بازار پیدا کنید. اگر در ایستگاه متروی خیام پیاده شوید، به راحتی به این بازار دسترسی خواهید داشت.

بازار حاجب الدوله 
چینی و بلور جهیزیه را باید از این بازار تهیه فرمایید. این بازار در کنار مسجد جامع توسط حاجب الدوله در زمان ناصرالدین شاه بنا شده و معماری آن شبیه تیمچه است که به ثبت ملی نیز رسیده است. اگر به هنر معماری علاقمندید، بد نیست سری هم به تیمچه حاجب الدوله بزنید. حتما می پرسید تیمچه چیست؟ تیمچه به کاروانسرا یا سراهای کوچک سرپوشیده ای اطلاق می شود که در آن اجناس ارزان قیمت به فروش نمی رسد.

بازار بین الحرمین 
برای خرید لوازم التحریر و لوازم نقاشی، معماری، مهندسی، انواع کاغذ، چاپ انواع تبلیغات، صحافی و از این دسته باید به بازار بین الحرمین سری بزنید. قیمت های این جا 30 درصد از همه جای تهران ارزان تر است.

بازار زرگرها 
برای خرید طلا و جواهر باید به راسته زرگرها در خیابان 15 خرداد نرسیده به سبزه میدان سر بزنید. در این بازار مزد ساخت نسبت به بقیه جاهای تهران 50 درصدی ارزان تر است. انواع طلا، جواهر و ساعت در این بازار به راحتی پیدا می شود. حتما می پرسید راسته کجاست؟ راسته به جایی گفته می شود که در دو طرف یک بازار یک تعداد حجره یک کالای خاص را عرضه کنند. یک پاساژ زیرزمینی هم نزدیک بازار رضا وجود دارد که پر از مغازه های طلافروشی است.

سرای امیرکبیر 
در این سرا پارچه فروشی های متعددی وجود دارد که هر نوع پارچه که دنبال آن باشید را می توانید در آن پیدا کنید.

پاساژ ملی 
مرکز خرید انواع شلوارهای زنانه و مردانه در این پاساژ است.

پاساژ رضا 
در این پاساژ انواع پوشاک، بدلیجات، کیف و کفش، روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی و عینک را به راحتی می توان پیدا کرد. چندین مغازه تولیدی، مزون و بسته بندی نیز در این بازار وجود دارد.

کوچه مروی 
کوچه مروی که از مقابل شمس العماره در ناصر خسرو آغاز و به پامنار ختم می شود، محل فروش انواع لوازم آرایش و آرایشگاهی به صورت عمده و خرده است. شاید فروشندگانش اسم امروزی و لاتین محصولاتی را که می فروشند ندانند، اما هر قلم لوازم آرایشی که فکر کنید در بساطشان هست. چای و قهوه فروشی های زیادی نیز در این کوچه فعالیت می کنند. از متروی ایستگاه امام خمینی و پانزده خرداد می توانید برای رسیدن به این کوچه در ناصر خسرو استفاده کنید.

سرای ملی و راسته جعفری 
این دو بخش از بازار مرکز فروش انواع پوشاک زنانه هستند.

پاساژ مشیر خلوت 
انواع کیف، چمدان، کوله و لوازم خیاطی را در این پاساژ می توانید پیدا کنید.

بازار فراش باشی 
مختص فروش انواع یراق آلات است.

بازار چهارسوق 
آجیل و خشکبار شب عید تهرانی ها را این بازار تامین می کند. بازار چهارسوق به دلیل معماری زیبایش به ثبت ملی رسیده است که در زمان شاه طهماسب صفوی ساخته شد و در دوره ناصری مرمت گردید.

قسمت های مختلف بازار تهران

مسجد جامع بازار
مسجد جامع بازار، یک مسجد هزار ساله با زیربنایی به وسعت 20 هزار متر مربع که مربوط به عهد صفوی می باشد و متشکل از هفت شبستان مختلف به نام های شبستان عتیق، شبستان آیت اله شاه آبادی، شبستان بزرگ، مسجد گرمخانه، شبستان چهل ستون، شبستان زیرزمین، مسجد زیر گنید، شبستان استرآبادی و شبستان جعفری، که هر کدام مانند یک مسجد مجزا هستند. این مجموعه در سال 1375 به ثبت ملی رسید و یک کتابخانه سه طبقه با 40 هزار جلد کتاب نیز در آن وجود دارد که هر روز از ساعت 8 الی 12 دایر می باشد.

رستوران های بازار 
در بازار رستوران های معرفی نظیر مسلم، نایب، شمشیری و شرف الاسلامی وجود دارد، یا قهوه خانه حاج علی درویش به عنوان کوچک ترین قهوه خانه ثبت شده در آثار ملی، جایی مناسب برای رفع خستگی مشتریان و گردشگران داخلی و خارجی است.

دسترسی
از هر یک از خیابان های مولوی، ناصرخسرو، خیام و مصطفی خمینی می توانید به بازار برسید منتها باز در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. به این خاطر مترو بهترین گزینه برای این کار است. یکی از نقاط ضعف بازار این است که تابلوهای مناسب برای راهنمایی گردشگران و مشتریان در بازار وجود ندارد و اگر بازار را بلد نباشید، راهروهای تو در توی بازار می تواند شما را یک صبح تا عصر سرگردان نماید.

دسترسی با مترو: در ایستگاه متروی خیام یا پانزده خرداد می توانید پیاده شوید و خودتان را به بازار بزرگ تهران برسانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

مراکز خرید نزدیک به بازار تهران

دیدنی های نزدیک به بازار تهران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید