• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی چیتگر شهر تهران استان تهران


پارک جنگلی چیتگر

نام مرکز دیدنی

Chitgar Forest Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

چیتگر

ناحیه

غرب شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 6:00 صبح الی 22:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

اتوبان تهران، کرج (شهید فهمیده)، بعد از تقاطع اتوبان آزادگان، نرسیده به ایران خودرو

پارک جنگلی چیتگر یکی از پروژههایی است که در سال 1342 برای جلوگیری از شدت بادهای غربی و تامین اکسیژن منطقه 22 تهران در زمینی به مساحت 950 هکتار ساخته شد. این پارک در کنار پارک های جنگلی شیان، جمشیدیه، غزال، سرخه حصار و لویزان سعی در تصفیه آلاینده های هوای آلوده کلان شهر تهران دارند. اگر بخواهیم این پارک را از جوانب مختلف بررسی کنیم می بینیم که یک مجموعه گردشگری کامل می باشد چه از لحاظ طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع و چه از لحاظ امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی حرف اول را در میان بوستان های جنگلی هم تراز خود در ایران می زند. در ادامه این پارک را از لحاظ پوشش گیاهی، تنوع جانوری، امکانات عمومی و امکانات  تفریحی- ورزشی بررسی خواهیم کرد. 

پوشش گیاهی پارک چیتگر
53 درصد از پوشش گیاهی پارک چیتگر را درختان برگ سوزنی تشکیل می دهند. حدود 366.5 هکتار از زمین های پارک جنگلی چیتگر به کاج الداریکا اختصاص یافته که بیشترین پوشش گیاهی را به خودش اختصاص داده است درختان سرو نقره ای نیز 23 هکتار از جنگل های پارک را تشکیل می دهند و درختان سرو خمره ای 1.4 هکتار از جنگلهای چیتگر را پوشانده اند. مابقی درختان پارک درختان پهن برگ هستند که اقاقیا 186 هکتار، زبان گنجشک 98 هکتار، افرای زینتی 28.5 هکتار، پلت 1 هکتار، نارون چتری 6 هکتار، ارغوان 5 هکتار، داغداغان 2.45 هکتار، انواع بلوط 1.7 هکتاراز اراضی پارک چیتگر را پوشانده اند و جسته گریخته هم درختان عرعر یا ایلان در لابه لای درختان دیده می شوند. در غرب این بوستان باغ راز هستی وجود دارد که مساحت آن 18.5 هکتار است. باغ  راز هستی از چند بخش تشکیل شده است. یک بخش آن به کشت درختان زیتون و پرتقال و گیاهان دارویی، رزهای بومی،  گندمزار و یونجه زار تعلق دارد. در بخش دیگری از باغ به بوستان نوازش که محل پرورش حیوانات اهلی مانند بز و شتر است و همچنین بخشی برای نگهداری از حیواناتی مانند گوزن ها وجود دارد. 100 عدد طاووس و قرقاول نیز در این باغ زندگی می کنند و حیواناتی در این باغ مانند روباه و خرگوش نیز وجود دارند. باغ نوازش یک درب به دریاچه چیتگر دارد و یک درب هم در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر دارد.

گونه های جانوری
کلاغ، طوطی، گنجشک، مرغ مینا، خرگوش و روباه جزو گونه های جانوری منطقه می باشند. تجربه جالبی است که وقتی نشسته اید یک روباه سفید با سرعت نور از جلویتان عبور کند. گاهی حتی به این که این جانور زیبا را دیده اید شک می کنید.

امکانات تفریحی ورزشی پارک جنگلی چیتگر

بوستان بانوان ریحانه
باغ های بانوان در سالهای اخیر مورد استقبال زیادی توسط خانم ها قرار گرفته اند، سالن بانوان ریحانه در بوستان جنگلی چیتگر با 18 هکتار وسعت در یک فضای جنگلی با امکانات بی نظیر و برگزاری جشنواره ها و کلاس های آموزشی یکی از پرطرفداران بوستان های بانوان در استان تهران و البرز می باشد. این بوستان ها به دلیل حجاب اختیاری و امنیت بالای آن ها مورد استقبال همه خانم ها از تمام اقشار می باشند. امکانات بوستان بانوان ریحانه به شرح یر می باشد:
1) استیج ورزش صبحگاهی
2) زمین اسکیت 
3) سالن چند منظوره ورزشی
4) آمفی تئاتر روباز
5) دستگاههای ورزش های همگانی
6) دستگاههای ورزش همگانی کودکان
7) خانه عکس
8) سالن پینگ پنگ و فوتبال دستی
9) زمین بازی محصور
10) ایستگاه تندرستی
11) سالن بدنسازی
12) سالن بیلیارد
13) پیست دوچرخه سواری
14) آلاچیق های سرپوشیده مجهز به باربکیو و میزو صندلی
15) سکوهای نشیمن خانوادگی
16) رختکن مجهز به کمد امانات و آیینه
17) میز شطرنج
18) نمازخانه صحرایی
19) زمین چمن

باشگاه سوارکاری چیتگر
پنج باشگاه سوارکاری چیتگر مکانی بی نظیر برای دوستداران این ورزش مفرح هستند که به ترتیب عبارتند از: 
1) باشگاه سوارکاری میلاد واقع در ضلع غربی بوستان جنگلی چیتگر
2) باشگاه سوارکاری چیتگر
3) باشگاه سوارکاری بام، فاز غربی خیابان یکم
4) باشگاه سوارکاری ابرش، اتوبان کرج، فاز غربی درب شماره سه خیابان بوستان
5) باشگاه سوارکاری آریاسب، ورودی 2 و 3 چیتگر انتهای بلوار دستواره

پیست دوچرخه سواری
پیست های دوچرخه سواری پارک جنگلی چیتگر شامل پیست سرعت، پیست استقامت ویژه آقایان و پیست مخصوص بانوان است. از پیست های دوچرخه سواری چیتگر استقبال بی نظیری به عمل آمده است. از ایستگاه دوچرخه در فاز 1 شرقی در خیابان سرو می توانید دوچرخه کرایه کنید و در پیست های دوچرخه به ورزش و تفریح بپردازید.
طول پیست دوچرخه سواری بانوان: 1300 متر
طول پیست دوچرخه سواری سرعت: 1700متر
طول پیست دوچرخه سواری استقامت: 5 کیلومتر
طول پیست دوچرخه سواری کوهستان: نامشخص 

پینت بال
پینت بال پارک جنگلی چیتگر در زمین چمنی به مساحت 2،000 متری در همسایگی دریاچه چیتگر قرار دارد. از ورودی شماره 3 پارک چیتگر در خیابان دستواره به راحتی می توانید به این زمین دسترسی پیدا کنید. فقط قبل از مراجعه به پینت بال باید تلفنی زمین را رزرو کنید تا خدای ناکرده برنامه هایتان با مشکل مواجه نشود. این زمین مجهز به سیتم صوت، نورپردازی لیزری در شب، سیستم بخار و سیستم تهویه مناسب به همراه رختکن مجزا برای خانم ها آقایان و پارکینگ می باشد. تعداد نفرات باید بین 10 الی 20 نفر باشد و امکان بازی خانوادگی نیز به صورت مختلط وجود دارد. بازیکنان می توانند  تجهیزات پینت بال را در محل اجاره فرمایند. این تجهیزات شامل دستکش مخصوص، ماسک و روسری مخصوص برای خانم ها، جلیقه، لباس مخصوص و اسلحه می باشد.

 رستوران ها
در پارک چیتگر یک غرفه فروش تنقلات و 4 رستوران وجود دارد که هر کدام فضا و تم مخصوص به خود را دارند و قابل قیاس با دیگری نیستند.
رستوران تشریفات: ضلع غربی بوستان جنگلی چیتگر جنب میشه زار
رستوران سنتی شبهای گلستان: ضلع شرقی بوستان جنگلی چیتگر میدان بهار مقابل سالن اجتماعات
رستوران باراد:  واقع در فاز غربی جنب سوارکاری بام
رستوران و چایخانه سنتی  مروارید: واقع در فاز شرق

کتابخانه 
 در ضلع غربی بوستان جنگلی چیتگر بلوار دستواره جنب اداره فضای سبز ساختمان کتابخانه عمومی پارک چیتگر قرار گرفته است که اهالی منطقه 22 تهران با عضویت در آن می توانند از امکانات این مرکز استفاده نمایند.

سالن اجتماعات
در ضلع شرقی بوستان جنگلی چیتگر در میدان بهار سالن اجتماعاتی با ظرفیت 100 نفر برای برگزاری مراسمات مختلف وجود دارد.

میشه زار پارک چیتگر
میشه زار در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر است که در آن گونه ها میش، قوچ، خرگوش و طاووس تحت نظر دامپزشک نگهداری می شوند، زیستگاه اصلی این جانوران لارستان و اوریال است. پارک جنگلی چیتگر به دلیل آب و هوای مشابه با زیستگاه اصلی این جانداران مکان مناسبی برای جلوگیری این جانوران از خطر انقراض می باشد.

درمانگاه آزاد شهر
در موارد اوراژانسی می توانید با درمانگاه و مرکز دیالیز آزاد شهر در ابتدای بلوار گیاه شناسی مراجعه فرمایید.

ساعات بازدید:
باغ راز هستی : 7 الی 19:45
بوستان بانوان ریحانه: نیمه اول سال: همه روزه: 8 الی 20 - نیمه دوم سال: همه روزه: 8 الی 18
پینت بال چیتگر: همه روزه : 8 الی 24

هزینه ها:
ورودی: رایگان
پینت بال: 11,000  تومان

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: برای رفتن به پارک چیتگر باید وارد اتوبان تهران- کرج شده، نرسیده به ایران خودرو تابلوهای پارک جنگلی چیتگر را می بینید.
مترو: با استفاده از خط 5 مترو گلشهر صادقیه در ایستگاه چیتگر از قطار پیاده شوید ورودی شماره 1 پارک جنگلی چیتگر در این خیابان قرار دارد. برای رفتن به فاز غربی می توانید در ایستگاه ایران خودرو از قطار پیاده شوید که ورودی شماره پنج پارک جنگلی چیتگر در این ایستگاه قرار دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک جنگلی چیتگر

دیدنی های نزدیک به پارک جنگلی چیتگر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید