• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران
  •  دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) شهر تهران استان تهران


دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

نام مرکز دیدنی

Chitgar Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

تهران

منطقه

چیتگر

ناحیه

غرب شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای چیتگر

می توان از دریاچه جذاب و پهناور چیتگر به عنوان یکی از جدیدترین و متفاوت ترین جاذبه های شهر تهران نام برد، دریاچه ای مصنوعی که در مساحت 130 هکتاری در شمال غرب تهران گسترانیده شده است. پروژه ساخت و راه اندازی این دریاچه اخیرا با اهداف تجاری و تفریحی برنامه ریزی و اجرا شد. همزمان با افتتاح دریاچه و باز شدن آن برای استفاده عموم نگرانی های متعددی برای مسئولین در راستای ایجاد مشکلات زیست محیطی به وجود آمد، نگرانی هایی که خوشبختانه با نصب سیستم تهویه مطبوع مناسب در آن به طور کلی از بین رفت. این دریاچه با نام رسمی شهدای خلیج فارس با تلاش های متوالی و بی وقفه در طی چندین سال ساخته شد. حدود 80 درصد آب این دریاچه از رودخانه کن و مابقی آن از روان آبهای حوزه میانی و سطحی منطقه تامین می گردد. این مکان با ارائه امکانات تفریحی و سرگرم کننده متعدد و فضایی دلنواز روح را نوازش و جسم را باطروات می کند. محیط آن تا حدی زیبا و دوست داشتنی که نظر بسیاری از اهالی تهران و سایر گردشگران را به خود جلب نموده و به یکی از برترین جاذبه های این شهر تبدیل شده. فضای این دریاچه به بخش ها و امکانات متعددی نظیر جزایر سرگرم کننده، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، لنگرگاه قایقرانی، پارک آبی، آکوآ کلاب، بندر تفریحی و امکانات رفاهی تجهیز و تقسیم شده است. در این مجموعه همچنین یک ساحل صخره ای به چشم می خورد، ساحلی جذاب که بازدیدکنندگان می توانند با خیال راحت کفش هایتان را دربیارند و با خیال راحت از قدم زدن لذت ببرند.  
دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر با مساحت 130 هکتار مربع در سال 1392 در شمال غرب تهران افتتاح شد. دریاچه چیتگر در محوطه ای 250 هکتاری با تفریحات متنوع ساخته شده است. این دریاچه با داشتن یک ساحل سنگی حتی پرندگان مهاجر را هم به اشتباه می اندازد. شباهت آن به دریاچه های واقعی آن قدر زیاد است که مرغان دریایی در فصول پاییز و زمستان سر و کله اشان در این دریاچه پیدا می شود و پرنده نگری و عکاسی از پرندگان مهاجر یکی از جاذبه های گردشگری دریاچه چیتگر می باشد.

تفریحات و امکانات دریاچه چیتگر  یا دریاچه شهدای خلیج فارس
از امکانات این دریاچه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
مسیر سلامت و دوچرخه سواری گذر موج: در اطراف این دریاچه یک جاده سلامت و مسیر دوچرخه سواری به طول 6 کیلومتر وجود دارد که طرفداران زیادی به خود جذب کرده است. 
کشتی تفریحی رویال لانژ: وجود یک کشتی تفریحی در این دریاچه از جمله سرگرمی های جذاب آن محسوب می شود. طبقه اول کشتی تفریحی یک رستوران با موسیقی زنده وجود دارد. بدنه کشتی شیشه ای است و امکان تماشای دریاچه از داخل رستوران وجود دارد  و در طبقه دوم یک کافی شاپ وجود دارد. البته گردشگران باید بلیط کشتی را از طریق سایت های تخفیف دار یا شماره تلفن اعلام شده در اینستاگرام این رستوران از یک هفته قبل رزرو نمایید و یک ربع قبل از حرکت هم باید در کشتی حضور پیدا کنید. بیشتر افراد جشن تولدهایشان را در این کشتی می گیرند. البته می توانید خودتان وسایل تزیینی از جمله شمع و بادکنک و گل را ببرید تا هزینه تان کمتر شود. البته کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف دریاچه وجود دارد که قیمت غذاهایشان بسیار مناسب تر می باشد.
قایق سواری: دریاچه چیتگر دو اسکله قایق پدالی، شارژی، اتوبوسی و قایق موتوری دارد. ظرفیت قایق های پدالی 2 تا 4 نفره است و ظرفیت قایق های موتوری 5 نفر می باشد.  با قایق های پدالی می توانید نیم ساعتی را روی آب قایق سواری کنید و با قایق های موتوری می توانید یک دور به سرعت روی دریاچه 130 هکتاری چیتگر بزنید.
نکته مهم: قایق سواری برای افراد بالای 90 کیلوگرم و زنان باردار ممنوع می باشد.
کلوپ ماهیگیری: کلوپ ماهیگیری از جمله امکانات این دریاچه است که رو به روی مرکز خرید بام لند واقع شده است. این دریاچه 32 جایگاه کاملا تمیز و بهداشتی برای علاقمندان به ماهیگیری تعبیه کرده است. تمامی امکانات ماهیگیری را به مشتریان عرضه می کند و رستوران و فست فود بیرون بر نیز دارد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نمی توانید ماهی های صید شده را با خود ببرید بلکه باید به سرعت آن ها را به آب برگردانید.
دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر در کنارمرکز خرید بام لند چیتگر واقع شده است که علاوه بر مراکز تجاری، امکانات تفریحی زیادی برای همه سنین دارد. از جمله این تفریحات می توان به موارد زیر اشاره کرد.
راید اسکیت هوایی: به جرأت می توان گفت اسکیت هوایی یکی از مهیج ترین تفریحات موجود در شهر بازی هاست که در غرب دریاچه چیتگر واقع شده است. افراد بین 1.2 تا 2 متر و وزن زیر 90 کیلوگرم می توانند سوار این وسیله تفریحی بسیار مهیج شوند.
پیست پرش در آسمان: این تفریح برای افراد بین 1.3 تا 2 متر و وزن زیر 130 کیلوگرم است که در شمال دریاچه چیتگر واقع شده است.
رول گلایدر: در شمال دریاچه چیتگر واقع شده و مناسب برای افراد با 1.3 تا 1.95 متر قد و بین 40 تا 130 کیلوگرم وزن می باشد.
واقعیت مجازی زاویه، فوتبال حبابی، فوتبال صابونی، فوتبال دارت، فوتبال انسانی، سینمای شش بعدی وی آر، تشک پرش آزادی، اسکای فلایر بام لند، سافاری پارک وحشت، ماشین برقی، چرخ و فلک، بازی های کودکان هم از دیگر امکانات این دریاچه است.

بهترین زمان بازدید از دریاچه چیتگر
اگر سرمایی هستنید بهار و تابستان بهترین فصول سال برای رفتن به دریاچه چیتگر می باشد. اگر به قصد ورزش و پیاده روی به دریاچه چیتگر می روید صبح های زود بهترین موقع می باشد. اما اگر قصد تفریح دارید وسط هفته را به شما پیشنهاد می کنیم. در آخر هفته افراد زیادی برای پیک نیک به این مجموعه می آیند و به قدری این مجموعه شلوغ می شود که امکان لذت بردن از محیط دریاچه و امکانات آن وجود ندارد و بیشتر وقتتان در صف تلف می شود.

آدرس:
مسیر شماره یک: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای چیتگر
مسیر شماره دو: اتوبان آزادگان شمالی، خروجی شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
مسیر شماره سه: جاده مخصوص کرج، خروجی ایران خودرو شمالی

دسترسی 
با وسیله نقلیه شخصی: از اتوبان همت وارد بزرگراه خرازی شوید و از خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس خارج شوید. مستقیم بروید تا به دریاچه برسید. البته می توانید از اتوبان آزادگان هم وارد بزرگراه خرازی شوید و از خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس خارج شوید. مستقیم بروید تا به دریاچه برسید. ازجاده مخصوص کرج هم می توانید از خروجی ایران خودرو به سمت دریاچه چیتگر برانید.
با مترو: با استفاده از خط 5 مترو در ایستگاه چیتگر پیاده شده و با تاکسی به خیابان هوا نیروز بروید تا به بام لند برسید.
با اتوبوس: با خط 322 در ایستگاه جوزانی پیاده شوید و با کمی پیاده روی خودتان را به دریاچه چیتگر برسانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

دیدنی های نزدیک به دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید