• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای کن سولقان شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای کن سولقان شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای کن سولقان شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای کن سولقان شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای کن سولقان شهرستان تهران استان تهران


روستای کن سولقان

نام مرکز دیدنی

Kan Sulqan Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، بزرگراه همت، بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار، جاده کن-سولقان، روستای کن-سولقان

کن و سولقان در واقع دو روستا هستند که در امتداد رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد قرار گرفته اند. به دلیل وجود این رودخانه پُرآب و زیبا، این منطقه بسیار زیبا و سرسبز و پوشیده از باغات میوه شامل سیب، هلو، گیلاس، آلبالو، شاه توت، گردو و غیره است. روستاهایی هم که در کنار این رودخانه قرار دارند مملو از جاذبه های گردشگری هستند که در فصول بهار و تابستان گردشگران زیادی را از تهران و شهرهای اطراف به سمت خود می کشانند. جالب است بدانید که بخشی از آب دریاچه زیبای چیتگر هم توسط این رودخانه تامین می شود. بلوار کوهسار تهران را که تا انتها بروید وارد مسیر روستای کن- سولقان یا به قول تهرانی ها کن-سولوقون شوید که مسیر امامزاده داوود نیز هست که در دره رودخانه کن، در روستای کن واقع شده است. این مسیر پیچ در پیچ بسیار سبز و خرم بوده و بر سر راهتان سفره خانه و رستوران های زیادی قرار گرفته اند. تا امامزاده داوود، پنج امامزاده بر سر راه شما قرار دارد که معمولا یکی از تفریح های ما ایرانی ها زیارت امامزاده هاست. ما ایرانی ها معتقدیم اگر برای اولین بار به امامزاده ای پا بگذاریم به حاجتمان می رسیم.
بخش زیادی از منطقه کن در حال حاضر در منطقه 5 تهران واقع شده و با بلندمرتبه سازی های دو دهه اخیر و تجاوز به حریم طبیعت و خشک شدن توتستان های معروف آن دیگر حالت روستایی و سرسبزی ندارد اما روستاهای بسیار زیبای وردیج و واریش دو روستا از توابع کن هستند. از جاذبه های روستای وردیج می توان به آبشار سه قلوی «مال لت» و «تپه ارواح» اشاره کرد. «چشمه آب معدنی» روستای واریش مهمترین جاذبه گردشگری این روستا است. بسیاری از تهرانی ها هر هفته آب آشامیدنی خود را از این چشمه تامین می کنند. روستای سنگان هم از توابع سولقان است که دارای یک آبشار بسیار زیباست. البته نیاز است که شما کوهنورد حرفه ای باشید تا بتوانید بعد از 3 ساعت کوهنوردی خودتان را به روستای سنگان برسانید. این آبشار زمستان ها یخ می زند و بهترین مکان برای علاقمندان به یخ نوردی و صخره نوردی می باشد از دیگر آبشارهای زیبای دیگر تهران می توان به آبشار رندان واقع در روستای رندان از توابع سولقان اشاره کرد. این آبشار بعد از آبشار سنگان بلندترین آبشار تهران است.

بهترین زمان سال برای بازدید از روستای کن سولقان
کن و سولقان در شمال غرب تهران واقع شده اند و در بهار و تابستان آب و هوای خنک و ییلاقی دارند. اما از اواخر آبان ماه زمستان های سرد و برفی در انتظار این روستاها می باشد. بهترین فصول سال برای روستاهای وردیج و واریش بهار و تابستان است. زمستان واریش به قدری سخت است که حتی ساکنین آن هم به جاهای دیگر کوچ می کنند. اما روستای سنگان در همه فصول برای کوهنوردان حرفه ای مناسب است. اما افراد عادی علاقمند به کوهنوردی و صخره نوردی بهتر است همراه با گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی با تجهیزات کامل در فصل های بهار و تابستان راهی سنگان شوند. آبشار رندان هم زمستان ها یخ می زند، بنابراین، بهتر است بهار و تابستان را برای رفتن به روستای رندان برگزینید. اما همه این روستاها به جز واریش در فصل پاییز بسیار زیبا ولی کمی سرد هستند با داشتن کفش و لباس مناسب می توانید در فصل پاییز برای پیاده روی و طبیعت گردی بر روی برگهای خزان زده پاییزی راهی این روستاها شوید و از خودتان سلفی های بسیار زیبا بگیرید.

دسترسی
با وسیله نقلیه شخصی: برای رفتن به کن-سولقان از بزرگراه آبشناسان وارد بلوار کوهسار شوید در انتهای بلوار کوهسار وارد جاده کن سولقان شوید و سفر خود را به سمت سولقان آغاز کنید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای کن سولقان

تفریحات نزدیک به روستای کن سولقان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید