• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل
  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل
  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل
  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل
  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل
  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل
  •  آبشار شاهان دشت شهرستان مازندران استان آمل


آبشار شاهان دشت

نام مرکز دیدنی

Shahandasht Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

آمل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان آمل، روستای شاهاندشت

معرفی آبشار شاهان دشت
جنگل های استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. آبشار باشکوه شاهاندشت یکی از مکان های دیدنی در شهرستان آمل است که حتما باید از آن بازدید کنید و مطمئن باشید که از زیبایی و عظمت آن شگفت زده خواهید شد.
آبشار شاهاندشت با ارتفاع ۵۱ متر بزرگترین آبشار استان مازندران و همچنین از نظر مجموع ارتفاع بلندترین آبشار بلند ایران است، بطوری که این آبشار دارای چند آبشار کوچکتر است که ارتفاع کلی آنها به حدود ۱۸۰ متر می رسد. این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در ۶۵ کیلومتری شهر آمل قرار دارد و یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود. آبشار پرآب و دائمی شاهاندشت در قسمت جنوبی جاده و رودخانه هراز قرار گرفته و عظمت آن توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند. آبشار شاهاندشت مجموعه ای از هشت آبشار است که آبشار اول تقریبا ۱۵ متر و آبشار دوم حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد. آبشارهای سوم، چهارم و پنجم، از سه پله پشت سر هم تشکیل‌ می شوند که به ترتیب ۱۰، ۱۸ و ۱۲ متر طول دارند و در مجموع طول آنها به حدود ۴۰ متر می رسد. پس از این به آبشار ششم می رسیم که از زیباترین آبشارهای این مجمعه است و حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد. آبشار هفتم و هشتم هم به ترتیب 25 متر و ۳۵ متر ارتفاع دارند و درمجموع ۵۵ متر فرود از بالای آبشار هفتم صورت می‌گیرد. این آبشارها از کنار قلعه ملک بهمن بر روی یک‌ کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهاندشت به پایین می ریزند و زیبایی مناظر اطراف و کوه باشکوه دماوند به خوبی دیده می شود.

جاذبه های گردشگری نزدیک
اگر همه این موارد شما را برای دیدن این اثر طبیعی و ملی زیبا و چشمگیر قانع نکرده بهتر است بدانید که قلعه ملک بهمن، یکی از آثار تاریخی کهن استان مازندران نیز در کنار همین آبشار قرار دارد که باعث می شود بتوانید در یک مکان جاذبه های تاریخی و طبیعی را باهم به تماشا بنشینید. دشت زیبای فلالس، غار الیاس تنگه و غار کبوتر کلی و دشت شونا از دیگر جاذبه های نزدیک آبشار شاهاندشت است که از بازدید از آنها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

نحوه دسترسی به آبشار
آبشار شاهاندشت در بخش لاریجان و در روستایی به همین نام و در کیلومتر ۹۶ جاده هراز قرار دارد که برای رسیدن به آن از تهران حدود ۱۱۷ کیلومتر را باید رانندگی کنید که حدود دو ساعت طول می کشد. پس از اینکه از جاده هراز به سمت روستای شنگلده حرکت کردید دو مسیر برای رسیدن به آبشار شاهاندشت پیش روی شما وجود دارد که مسیر اول از جاده روستای شاهاندشت می گذرد و پس از پارک کردن ماشین کنار رودخانه هراز باید حدود 45 دقیقه پیاده روی کنید. مسیر دوم نرسیده به روستای شنگلده و از پل روستای وانا و جاده روستای شاهاندشت می گذرد که در اینجا می توانید ماشین خود را در پارکینگ بگذارید و با حدود 15 دقیقه پیاده روی خودتان را به آبشار برسانید. 

بهترین زمان برای بازدید از آبشار شاهاندشت
به دلیل اینکه روستای شاهاندشت در دامنه کوه قرار دارد، طبیعتا هوای سردی داشته و بهترین زمان برای بازدید از آبشار فصول گرم سال است که هوا مساعد بوده و مناظر طبیعی اطراف هم در بهترین حالت خود قرار دارند. توجه داشته باشید که امکانات چندانی در نزدیکی آبشار وجود ندارد و هر زمان از سال که به آنجا می روید حتما وسایل مورد نیاز خود را برداشته و به دلیل کوهستانی بودن محیط این سفر برای افراد سالمند و کسانی که از نظر جسمانی شرایط مناسبی ندارند چندان توصیه نمی شود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار شاهان دشت

تفریحات نزدیک به آبشار شاهان دشت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید