• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه
  •  زیراب سوادکوه شهرستان مازندران استان شیرگاه


زیراب سوادکوه

نام مرکز دیدنی

Zirab Town

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

سوادکوه شمالی

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای نفت چال

معرفی زیراب سوادکوه
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. زیراب یکی از شهرهای دیدنی در شهرستان سوادکوه در استان مازندران است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
زیراب یکی از شهرهای دیدنی شهرستان سوادکوه است که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۱۶۱۹۱ نفر بوده است. این شهر با مساحت 6 کیلومتر مربع از جنوب به شهر پل سفید و از شمال به شهر شیرگاه راه دارد و جاده ارتباطی تهران - شمال و همچنین راه آهن تهران - شمال از میان این شهر زیبا می‌گذرد. این شهر به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خوب و آب و هوای مطلوب، از پتانسیل گردشگری بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است و از همین رو می توانید زیراب را برای مقصد بعدی خودتان در مازندران انتخاب کنید. شهر زیراب توسط جنگل های سرسبز احاطه شده است و جالب است بدانید که قدمت زیادی هم ندارد و تنها در سال 1335 بود که بر اساس تقسیمات کشوری به عنوان یک شهر در نقشه جغرافیایی استان مازندران معرفی شد. 
علل متعددی باعث تبدیل شدن زیراب به شهر شد که از آن جمله می توان به وجود بقعه امامزاده عبدالحق که به عنوان یکی از اماکن متبرکه استان به ‌شمار می رود اشاره کرد. علاوه بر این، وجود رودخانه تالار یا تلار به عنوان یک پدیده طبیعی عامل جذب جمعیت و همچنین تامین معشیت مردم بر پایه کشاورزی و دامداری بوده و در ایجاد شهر زیراب نقش مهمی ایفا کرده است. 

جاذبه های گردشگری
آبشار ولیلا از زیباتریت جاذبه های طبیعی شهر زیراب است که در روستایی به همین نام قرار دارد که مسیر بازدید از آن ساده است و باید از تپه های کم شیب با ارتفاع کم عبور کنید.
برای بازدید از این آبشار باید از روستای ولیلا در حدود ۱.۵ کیلومتر در امتداد رودخانه به سمت آبشار حرکت کنید. جنگل های انجیری از دیدنی ترین جاذبه های کنار آبشار ولیلا به شمار می‌روند و فضای زیبایی را در این منطقه به وجود آورده اند.
پارک ملی جوارم دیگر جاذبه شهرزیراب است که از جمله پارک های ملی استان مازندران به حساب می آید و بیش از ۳۶۵ هکتار وسعت دارد. این پارک در منطقه بین زیراب و شیرگاه قرار دارد و تنوع پوشش گیاهی در آن بسیار بالاست به طوری که زیباترین و نادرترین نمونه های گیاهی را می توانید در پارک ملی جوارم ببینید. علاوه بر این، جوارم محل زندگی حیواناتی همچون خرگوش، جوجه تیغی، شوکا، گرگ و گراز است. در این پارک همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری از جمله نمازخانه، سرویس های بهداشتی، سفره خانه سنتی، سکوی اسکان، آلاچیق و زمین بازی کودکان وجود دارد. 
علاوه بر جاذبه های طبیعی شهر زیراب، یکی از معروف ترین مکان های دیدنی آن، پل ورسک است. این پل تاریخی که در زمان رضاشاه پهلوی و توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است، در روستای ورسک و در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب زیرآب قرار دارد. این پل پس از دهه ها هنوز هم سالم و استوار پابرجاست و نکته جالب توجه درباره پل ورسک این است که در ساخت این سازه از هیچگونه مصالح فلزی استفاده نشده است.

بهترین زمان سفر به شهر زیراب
زیرآب دارای آب و هوای کوهستانی است و بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار است که هم مناظر طبیعی در زیباترین حالت خود قرار دارند و هوای شهر هم خنک است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به زیراب سوادکوه

تفریحات نزدیک به زیراب سوادکوه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید