• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای دلیر شهرستان مازندران استان چالوس
  •  روستای دلیر شهرستان مازندران استان چالوس


روستای دلیر

نام مرکز دیدنی

Dalir Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

چالوس

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان چالوس، روستای دلیر

معرفی روستای دلیر
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای دلیر کلارستاق یکی از مکان های دیدنی در شهرستان چالوس این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
روستای دلیر در نزدیکی مرزن آباد در شهرستان چالوس است و به دو قسمت دلیر و الیت تقسیم می‌شود. این دو قسمت توسط رودخانه دلير جدا شده اند و مردم این روستا به زبان طبری با گویش کلارستاقی صحبت می‌کنند. بر اساس سرشماری انجام گرفته در سال 1395، جمعیت این روستا ۵۶۸ نفر بوده است. روستای دلیر در فاصله ۶۳ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و از شمال به کلاردشت، از شمال غرب به حضار چال و قله ستبر علم کوه، از شرق به توابع مرزن آباد و از جنوب به منطقه طالقان منتهی می شود. فاصله زمانی دلیر از چالوس حدود ۲ ساعت و از تهران حدود ۳ ساعت است. دلیر دارای آب و هوای ییلاقی و سرد است و زمستان های طاقت فرسا و بسیار سردی دارد، از همین رو بیشتر خانوارهای روستا در تابستان به اینجا می آیند. 
این روستا دارای طبیعت وسیع و چشمگیری است و تا به امروز توانسته بافت روستایی خود را حفظ کند. کوه های روستا دارای پوشش گیاهی انبوه و پر از درختان متنوع و زیستگاه بسیاری از حیوانات نظیر گرگ، خرس، بز کوهی، خوک و پلنگ است. گیاهانی مانند بابونه، گل های وحشی، تره کوهی و غیره نیز در کوه های اطراف روستا رشد می کنند. علاوه بر این، پرندگانی چون کبک دری، سار و مرغ کوهی در روستای دلیر به چشم می خورند. 
کوه های روستای دلیر به دلیل ویژگی های ذکر شده در بین مردم بسیار معروف شده اند و کوه های لشکرک و کَکی کُت و کاتیلو و نرگس کَش تنها برخی از آنها هستند. از دیگر ارتفاعات معروف این منطقه می توان به قله بکر و زیبای زرین کوه اشاره کرد. صعود به این قله ۴۲۰۰ متری در زمستان به دلیل سقوط بهمن خطرناک است، اما برای صعودهای تابستانه می‌توان از مسیرهای دو روزه (صعود از دشت نمه چال) یا یک روزه بهره برد. برای دسترسی به قله در مدت زمان یک روز بایستی پس از رسیدن به قله۳۲۰۰ متری نرگس کش، از سنگ ها و صخره های موجود در کاتیلو و سه کنج گذر کرد که نیاز به داشتن تجهیزات و تجربه کافی در کوهنوردی دارد. علاوه بر این کوه های زیبا، دره بسیار ژرف و عمیقی به نام پِل او (در زبان مازنی به معنای آب قدرتمند و فیل مانند) نیز در این روستا وجود دارد. 

جاذبه های گردشگری روستا
از جاذبه های روستای دلیر می توان به جنگل زیبای جینگاگ جینگاگ، دشت سرسبز و چشمگیر الیت در نزدیکی روستا، چشمه آبگرم در دوکیلومتری روستا، آبشار، دریاچه، قله زرین کوه و امامزاده اشاره کرد. علاوه بر این رودخانه ای هم در نزدیک روستا وجود دارد که در آن می توانید ماهی قزل آلا و آزاد را مشاهده کنید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای دلیر

تفریحات نزدیک به روستای دلیر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید