• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستاهای نیرس و بسطام شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستاهای نیرس و بسطام شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستاهای نیرس و بسطام شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستاهای نیرس و بسطام شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستاهای نیرس و بسطام شهرستان مازندران استان نوشهر


روستاهای نیرس و بسطام

نام مرکز دیدنی

Nires and Bastam Villages

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نوشهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نوشهر، دهستان پنجک رستاق، روستاهای نیرس و بسطام

معرفی روستاهای نیرس و بسطام
روستاهای استان مازندران از بکرترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستاهای نیرس و بسطام واقع در دهستان پنجک رستاق بخش کجور در شهرستان نوشهر، از روستاهای بسیار زیبا، بکر و متاسفانه محروم شمال کشور هستند که می توانید در سفر بعدی خود به مازندران، از آنها بازدید کرده و به اقتصاد این دو روستای کوچک نیز کمک کنید.  
براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت روستای نیرس ۴۰۰ نفر و جمعیت روستای بسطام ۲۴۷ نفر بوده است. این دو روستا به دلیل نزدیکی به یکدیگر، یکی قلمداد شده و اغلب نام آنها با هم آورده می شود. در میان 64 روستای منطقه کجور، روستاهای نیرس و بسطام با وجود تمام نعمات و طبیعت زیبایی که دارند، شوربختانه از کمترین امکانات رفاهی مانند جاده مناسب، دسترسی به شبکه برق پایدار، دسترسی به اینترنت یا حتی اورژانس 115 محروم هستند. 
برای رسیدن به این دو روستای زیبا و کوهستانی باید از یک مسیر پر فراز و نشیب جنگلی بگذرید که بسیار هم دیدنی است. در واقع راه دسترسی به آنها از سه راهی دوآب به سمت کجور و در مسیر جاده رضا شاهی می باشد که بعد از روستاهای دوآب –حسن‌آباد- نیرس قرار دارد. روستای بسطام که درست در کنار روستای نیرس قرار گرفته از شمال به مزارع و مراتع سرسبز و منابع طبیعی جاده کجور و روستای حسن آباد، از جنوب به جنگل و روستای تقی آباد، از شرق به جنگل و از غرب به اراضی و روستای نیرس محدود می شود.
درباره وجه تسمیه روستای بسطام با قدمت حدودا سه قرن گفته می شود که با توجه به اینکه روستای بسطام از یک دره تنگ در سمت حسن آباد و یک جنگل پر فراز و نشیب گذر می کند و به یک منطقه بسیط (گسترده یا بسط یافته) می رسد، چنین نامی به آن اطلاق شده است. 

جاذبه های گردشگری
با توجه به اینکه شغل بیشتر اهالی روستا دامداری و کشاورزی است، اصلی ترین جاذبه گردشگری در این دو روستا وجود یک طبیعت بکر و البته مناظر روستایی زیبا است که بازدید از آنها مطمئنا لذت بخش خواهند بود. 

بهترین زمان برای بازدید از روستاهای نیرس و بسطام
با توجه به کوهستانی بودن این دو روستا و عدم وجود جاده مناسب، برای بازدید از آنها فصل تابستان توصیه می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستاهای نیرس و بسطام

تفریحات نزدیک به روستاهای نیرس و بسطام

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید