• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار کرکبود شهرستان البرز استان طالقان
  •  آبشار کرکبود شهرستان البرز استان طالقان
  •  آبشار کرکبود شهرستان البرز استان طالقان
  •  آبشار کرکبود شهرستان البرز استان طالقان


آبشار کرکبود

نام مرکز دیدنی

Karkabood Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

طالقان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمامی ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، اتوبان کرج-قزوین، شهرستان طالقان، روستای کرکبود، 7 کیلومتری روستا

با گذر از میان کوه های صخره ای روستای کرکبود به آبشار خروشان آن می رسیم. آبشار کرکبود با 2271 متر ارتفاع از سطح دریا، در مدار 36 درجه، 12 دقیقه و 56 ثانیه عرض شمالی و 50 درجه، 51 دقیقه و 13 ثانیه طول شرقی و در دامنه های طالقان قرار گرفته است. صدای برخورد آب زلال با سنگ ها و هوای مطبوع اطراف آبشار، آن را به یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری برای پایتخت نشینان و طبیعت دوستان تبدیل کرده است. این آبشار خروشان 5 متری از ارتفاعات حصارچال قله علم کوه سرچشمه  می گیرد و با ورود به رودخانه چند صد کیلومتری شاهرود، سرانجام روانه سفیدرود می شود.
حوضچه های پر آب در کنار آبشار و صخره های نمناک و خنک پشت آبشار هرکدام فضای دل انگیزی را برای استراحت فراهم آورده اند و می توان در کنارشان به رقص آب  و گذر عمر نگریست. زیبایی منطقه کرکبود تنها به آبشار آن ختم نمی شود چراکه درختان چندین ساله و سر به فلک کشیده کرکبود به همراه کوه های استوارش مناظر بدیعی را به وجود آورده و در هر گوشه تصویر منحصر به فردی به نمایش گذاشته شده است که از این میان می توان به سد طالقان و دریاچه آن اشاره کرد.
جریان آب آبشار کرکبود حفره هایی را به وجود آورده و به گفته بومیان منطقه، محلی برای اسکان خطاتان، کاتبان و نسخه نویسان قرآن مجید و آثار ادبی محسوب می شود.
طبیعت در تمامی فصل های جذابیت خاص خودش را دارد اما بهترین فصل برای سفر به آبشار کرکبود نیمه اول سال است. خنکای آبشار بالاترین مزیت سفر در روز های گرم سال به کرکبود است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار کرکبود

تفریحات نزدیک به آبشار کرکبود

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید