• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای خور شهرستان البرز استان کرج
  •  روستای خور شهرستان البرز استان کرج
  •  روستای خور شهرستان البرز استان کرج


روستای خور

نام مرکز دیدنی

Khur Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

کرج

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان البرز، شهرستان کرج، جاده چالوس، 17 کیلومتری کرج

روستای خوش آب و هوا و زیبای خور یکی از ییلاق های زیبای استان البرز به شمار می رود. با گذر از کوچه باغ های این روستای گردشگری به مردمانی شیرین سخن رو به رو می شویم، روستاییانی مهمان نواز که با زبان تاتی سخن می گویند.
این روستای گردشگری جاذبه های طبیعی بسیاری را جای داده است و از این میان می توان به آبشار خور و طبیعت چشم نواز اطرافش اشاره کرد. اگر مسیر ماشین رو را انتخاب کنید خیلی سریع پس از 17 کیلومتر رانندگی به روستا می رسید و آبشار را در 2 کیلومتری خور پیدا می کند. بیشتر عاشقان طبیعت با رسیدن به روستای خور مسیر پیاده روی را انتخاب می کنند و با گذر از میان باغ های زردآلو، گوجه سبز، گیلاس و سیب، چهره زیبای آبشار نمایان می شود.
در فصل زمستان، روستا لباسی بلورین و سفید رنگ بر تن می کند. پیست اسکی خور با 1850 متر طول یکی از طویل ترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود و در این فصل از جمله پرطرفدار ترین مکان های گردشگری پایتخت نشینان و اسکی بازها محسوب می شود.
اما این تنها بخشی از جاذبه های خور به شمار می رود چراکه جاذبه های گردشگری متعددی نیز در این روستا وجود دارند و ارزش آن را بسیار بالا می برند. مقبره امامزاده شاهزاده عسکری (ع) در جنوب غربی خور قرار دارد. از این میان قله گندم چال یا همان پهنه سارا از قلل بلند مرتبه البرز محسوب می شود با ارتفاع 3600 متری از جاده چالوس نمایان است. نام دیگر این مکان گردشگری قله پشته بند است و می توان از روستای خور به ضلع غربی آن دسترسی داشت.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای خور

تفریحات نزدیک به روستای خور

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید