• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار آدران (ارنگه) شهرستان البرز استان کرج
  •  آبشار آدران (ارنگه) شهرستان البرز استان کرج
  •  آبشار آدران (ارنگه) شهرستان البرز استان کرج


آبشار آدران (ارنگه)

نام مرکز دیدنی

Aderan Waterfall (Arangeh)

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

کرج

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

3،000 تومان

آدرس

استان البرز، کیلومتر 17 جاده‌ی کرج-چالوس، در نزدیکی روستای ارنگه

از جای جای مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی دامنه البرز، جریان های زلال فراوانی به صورت آبشار و چشمه از دل زمین به بیرون می زنند. در این میان آبشار آدران با 90 متر طول  در مدار جغرافیایی 35 درجه، 55 دقیقه و 53 ثانیه عرض شمالی و 51 درجه، 04 دقیقه و 54 ثانیه طول شرقی قرار گرفته است. این آبشار یکی از بلند مرتبه ترین آبشار های ایران به شمار می رود و منظره بدیعی را در میان صخره ها پدید آورده است.
با عبور از میان صخره هایی که بعضا در برخی قسمت ها باریک و تنگ می شوند، منظره زیبای آبشار نمایان می شود. اما زیبایی های این منطقه تنها به آبشار آدران ختم نمی شود و در میان مسیر، آبشارهای کوچک سنگ ها را شکاف داده اند و همچون رگ هایی، به زمین های اطرافشان زندگی و طراوت بخشیده اند. یکی از این نعمت های زیبای خداوند، مجموعه آبشارهای 5 متری هفت چشمه است. درخت های بید، زالزلک و ازگیل به مسیر جلوه منحصر به فردی بخشیده و فضای باصفا و دلنشینی را برای گردشگران به وجود آورده اند.

بهترین فصل سفر: بهترین فصل سفر به ارنگه بهار است چراکه بارش های فراوان سبب پر آب شدن آبشار و رودخانه آن می شود. به علاوه آب و هوای منطقه در بهترین حالت خود قرار گرفته و حتی می توان برای چندروز در میان طبیعت زیبای آن اقامت داشت.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار آدران (ارنگه)

تفریحات نزدیک به آبشار آدران (ارنگه)

نظرها

  • 0 0

    امروز 27تیر 1401رفتیم و با آبشار خشک مواجه شدیم خیلی صحنه تلخ و افسوس برانگیزی بود 😭🥺پارسال اواخر خرداد ماه پر آب و شور انگیز و دلنواز بود

  • 0 0

    مکان توریستی بسیار زیبا و دیدنی و متاسفانه مثل همیشه بازدید کننده هایی بی فرهنگ و مردمی که با باند و ضبط و قابلمه و قلیون و خوراکی رفتن و تپه های زباله چهره زیباش رو‌مخدوش کرده،؛چرامامردم ایران اینقدر بی فرهنگ و کثیفیم و کوه و دشت و دریا رو به گند میکشیم


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید