• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای اهلم شهرستان مازندران استان محمود آباد


روستای اهلم

نام مرکز دیدنی

Ahlam Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

محمود آباد

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان محمود آباد ، روستای اهلم

معرفی روستای اهلم
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای اهلم آباد یکی از مکان های دیدنی در شهرستان محمود آباد این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
اهلم یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد است که در دهستان اهلم ‌رستاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۱۵۷۹ نفر بوده است. اهلم تاریخی ترین روستای محمود آباد است و در منابع تاریخی و جغرافیایی، از شهری تاریخی و بندری به نام "عین الهم" در مازندران نام برده شده است. این روستا در مسیر جاده محمود آباد به نور واقع شده و از مرکز شهر محمود آباد حدود 11 کیلومتر فاصله دارد.
محبوبیت روستای اهلم در بین گردشگران بیشتر به دلیل مناظر زیبا و طبیعی آن است که شامل جنگل اهلم و همچنین دریاچه اهلم می شود. با این حال، این روستا دارای 4 آب بندان نیز می باشد که در محدوده روستا قرار دارند و یکی از آنها در کنار روستا و دیگری در داخل جنگل اهلم واقع شده است. منبع اصلی تغذیه آب بندان های روستای اهلم، رودخانه هراز و بارش باران و زهکشی است.
اهلم روستایی گردشگر پذیر است و دارای امکاناتی از جمله فروشگاه های مواد غذایی می باشد و از میان 600 خانه روستایی موجود در آن حدود 100 خانه به اسکان مسافران و گردشگران اختصاص داده شده است. 

جاذبه های گردشگری روستا
یکی از جاذبه های طبیعی روستای اهلم محمود آباد جنگل اهم است که دارای مناظر چشمگیر و حیرت آوری است. جنگل اهلم برای افرادی که دوستدار طبیعت گردی هستند و از کمپینگ در جنگل و پیاده روی در لابه لای درختان تنومند جنگل لذت می برند، بهترین گزینه است. این جنگل دارای تنوع گیاهی زیادی است و پوشش گیاهی آن شامل درختان ممرز، بلوط، زبان گنجشک، انجیلی، توسکا، افرا، شیردار، گردو، نارون، راش، ولیک، کرات، لرگ، ازار و آل است. همچنین گونه های گیاهی موجود در جنگل اهلم شامل تلی، تمشک، پلم، گزنا، چماز، سرخاب، اوجی، واش و شالدم است.
دریاچه اهلم دیگر جاذبه طبیعی این روستا است که در مجاورت روستا و در نزدیکی منطقه آزادمون قرار دارد. دریاچه روستای اهلم به دلیل قرار گرفتن آن در کنار جنگل و مناطق سرسبز، منظره بسیار زیبایی را بوجود آورده است.
علاوه بر این موارد جاذبه های طبیعی دیگری نیز در نزدیکی روستای اهلم قرار دارد که از آن جمله می توان به جنگل روستای بونده، پارک جنگلی تشبندان و دشت ناز اشاره کرد. 

نحوه دسترسی
برای رسیدن به روستای اهلم باید سفر خود را از شهر محمود آباد شروع کنید و به سمت فرعی بعد از امامزاده فضل که در ابتدای خروجی شهر و در مسیر نور به محمود آباد قرار دارد بروید. بعد از پیمودن حدود دو کیلومتر در جاده فرعی این مسیر، به روستای اهلم خواهید رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای اهلم

تفریحات نزدیک به روستای اهلم

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید