• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار
  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار
  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار
  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار
  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار
  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار
  •  پارک لاله فریدونکنار شهرستان مازندران استان فریدون کنار


پارک لاله فریدونکنار

نام مرکز دیدنی

Laleh Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

فریدون کنار

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان، فریدونکنار، پارک لاله

معرفی پارک لاله فریدونکنار
جنگل های استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. پارک لاله فریدونکنار یکی از پارک های جنگلی در شهرستان بابل این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی و نه چندان قدیمی استان مازندران است که با شهرهای بابلسر، آمل، بابل و محمودآباد همسایه است. این شهر که در گذشته به نام روستای فری کنار شناخته می شد، در سال 1320 تاسیس و در سال 1386 نیز به شهرستان تبدیل شد. با این حال، قدمت فریدونکنار به عنوان بخشی از منطقه کهن و تاریخی طبرستان، به چند هزار سال پیش باز می گردد. دو روایت درباره نام این شهرستان وجود دارد که روایت اول فریدونکنار را محلی معرفی می کند که فریدون پس از نبرد با ضحاک در آن اقامت گزید و در روایت دوم، واژه فری کنار در زبان محلی به غریبه ها و غیر بومی هایی اطلاق می شده که در حاشیه و کنار مناطق آباد سکونت داشتند. از آن جا که بخش عمده اهالی این شهر را مهاجران بندپی بابل تشکیل می داده اند، به آن فری کنار گفته می شده است.
پارک لاله فریدونکنار یکی از پارک های سرسبز و آرام در منطقه ساحلی فریدونکنار است که دارای امکانات رفاهی از قبیل آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره است. پارک لاله یکی از پارک های محبوب در میان گردشگران است و از ویژگی های مهم آن امکان کمپینگ و برپا کردن چادر در کنار ساحل است. در واقع این پارک از مکان های اصلی شهرستان است که به کمپینگ و اقامت شبانه در این شهر اختصاص داده شده است. قرار داشتن این پارک در دل شهر و وجود آلاچیق ها، باعث می شود از بابت بارش باران و امنیت، هیچ نگرانی نداشته باشید. 
ساحل پارک فریدونکنار دارای بستر ماسه ای با شیب ملایم است که باعث می شود محل مناسبی برای شنا و تفریح باشد. علاوه بر این، ساحل فریدونکنار دارای کافه ها و رستوران های ساحلی زیبایی است که چشم انداز کم نظیری دارند. باغ پرندگان فریدونکنار از دیگر جاذبه های دیدنی در نزدیکی پارک لاله فریدونکنار است. این پارک، نخستین باغ پرندگان در شمال کشور است که پرندگانی از جمله مرغابی های هوایی، غازهای وحشی، پلیکان، قو، مرغ وحشی و خوتکا و برخی از پرندگانی که از نواحی سیبری به ایران مهاجرت می کنند را در خود جای داده است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک پارک
تالاب فریدونکنار از جاذبه های گردشگری اصلی این شهرستان است که در فاصله حدود 6 کیلومتری از پارک لاله فریدونکنار قرار گرفته است. این تالاب زیبا یکی از غنی ترین اکوسیستم های تالاب کشور می باشد. این تالاب هرساله میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز، اردک، اردک بلوطی، اردک نوک پهن، خوتکا، گیرال، حواصیل و باکلان است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به پارک لاله فریدونکنار

تفریحات نزدیک به پارک لاله فریدونکنار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید