• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای رود پشت شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای رود پشت شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای رود پشت شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای رود پشت شهرستان مازندران استان ساری


روستای رود پشت

نام مرکز دیدنی

Rud Posht

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش مرکزی، دهستان اسفیورد شوراب

معرفی روستای رود پشت
یکی از قطب های گردشگری اصلی ایران که در شمال کشور قرار گرفته است، مازندران و شهرها و روستاهای داخلش هستند. این شهرها و روستاها آنقدر جاذبه و زیبایی در خود جای داده اند که به راحتی می توان گفت قدم به قدم این منطقه پر از شگفتی و زیبایی است. 
روستاهای این منطقه به دلیل دوری از سر و صدای زندگی شهری از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می شوند. یکی از این روستاهای جذاب، روستای رودپشت است که در بخش مرکزی شهر ساری قرار گرفته است و حسابی خودنمایی می کند. 
اگر بخواهیم موقعیت مکانی روستا را دقیق تر بگوییم می توان گفت که رودپشت در فاصله پنج کیلومتری قسمت غربی ساری قرار گرفته است. این روستا از طریق اتوبان ساری به قائم شهر، به شهر ساری متصل می شود. 
همسایگان این روستا شهرک فرهنگیان، تلوباغ و مجتمع مسکونی نوبنیاد هستند که به ترتیب در غرب، شرق و شمال رودپشت قرار گرفته اند. 
همچنین از جمله اماکن مهم و مورد توجه واقع در این روستا هم می توان به پادگان لشکر عملیاتی 25 کربلا که در انتهای خیابان لشکر قرار گرفته و همچنین به مجتمع تجاری نیاوران ساری که در مسیر جاده ای که به این روستا منتهی می شود قرار گرفته اشاره کرد. 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روستا در گذشته با نام های اَسو سَر و همچنین آسیاب سر شناخته می شده است. براساس آخرین سرشماری انجام شده، یعنی سرشماری سال 1395 تعداد 497 نفر جمعیت این روستا را تشکیل می دهند. بیشتر این مردم به کشاورزی و دامداری مشغول اند و می توان گفت که برنج و مرکبات از محصولات اصلی رودپشت هستند. 
این مردم به برگزاری یک سری آیین های خاص پایبند هستند، برای مثال در روز تاسوعا دسته ای از این روستا به سمت امام زاده هفت تن شروع به حرکت می کند و با گذشتن از تلوباغ به این امام زاده می رسد. به علاوه در روز عاشورا هم اهالی روستا کنار مسجد منتظر می مانند و پس از عبور دسته روستای تلوباغ به سمت امام زاده قاسم راهی می شوند. همچنین در سال های اخیر مراسم های تعزیه خوانی هم انجام می دهند. 
از دیگر مراسمات خاص روستا می توان به مسابقات کشتی گیران و ورزشکارانی اشاره کرد که در هنگام صبح و بعد از ظهر، پس مراسمات مربوط به عید فطر برگزار می شوند اشاره کرد. 
در کل یکی از موضوعاتی که مردم رودپشت به آن اهمیت بسیاری می دهند ورزش و ورزشکاری است، از همین رو مجتمع های ورزشی نظیر مجتمع ورزشی شهید زادمهر که شامل زمین های فوتبال و والیبال می شود و همچنین مجتمع ورزشی فرهنگی ایثار که دارای زمین های فوتسال و والیبال، باشگاه بدنسازی و استخر است در این روستا ساخته شده اند. 

جاذبه های گردشگری روستا
این روستای زیبا دارای اماکن مذهبی تحسین برانگیزی نظیر مسجد و حسینیه صاحب الزمان که تنها مسجد و حسینیه رودپشت هستند، می باشد. قدمت تاریخی این اثر به بیش از چهل سال پیش برمی گردد. 
به علاوه این، امام زاده ابراهیم هم که خارج از روستا و میان جنگل های زیبای منطقه قرار گرفته است از دیگر اماکن مذهبی رودپشت محسوب می شود. 
پادگان لشکر عملیاتی 25 کربلا که در گذشته به عنوان میدان تیر مورد استفاده بوده نیز از اماکن مهم این روستا به شمار می رود. درباره این پادگان باید گفت که نقش آن در عملیات های برون مرزی ایران در سوریه و عراق بسیار حائز اهمیت بوده است. در میان سربازان این پادگان شهدای بسیاری دیده می شوند. 
در کنار تمام این اماکن ساخته شده به دست انسان، جنگل های انبوه و سرسبز روستا طور دیگری می درخشند و خودنمایی می کنند. عمده درختان این جنگل ها، درخت های کاج هستند که تا روستاهای مهدشت و بالادرزا کشیده شده اند. 

بهترین زمان برای بازدید
این روستا به دلیل موقعیت مکانی و آب و هوایی که در آن قرار دارد در هر یک از فصل های زیبایی ها و تفریحات خاص خود را ارائه می دهد. با وجود همه اینها از آنجایی که بارش های فصل های سرد سال در این منطقه زیاد هستند بهار و تابستان زمان های مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این منطقه محسوب می شوند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای رود پشت

تفریحات نزدیک به روستای رود پشت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید