• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه مرشدی شهرستان اصفهان استان کاشان


خانه مرشدی

نام مرکز دیدنی

Morshedi House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

کاشان

مدت زمان بازدید

اقامت 1 یا چند روزه

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

آدرس

استان اصفهان، شهرستان کاشان، میدان کمال الملک، خیابان ملا حبیب اله شریف، کوچه بوستانی

معرفی خانه مرشدی
معماری اصیل ایرانی این خانه در عین سادگی خاص است و همین امر باعث جذابیت آن شده است. این ساختمان با قدمتی 2.5 قرنی در سال 1394 مرمت شد و امروزه به هتلی با کیفیت هتل های 4 ستاره تبدیل شده است.

معماری خانه
به محض ورود به خانه مرشدی می توانید نمای جذابی از خانه های کویری ایران را مشاهده کنید. بادگیر، حوضخانه، اتاق های متعدد و رفتن بخشی از ساختمان در دل زمین نشان از این معماری بومی دارد. با رفتن به طبقه زیرزمین این خانه 2 طبقه می توانید خنکای فضای آن را به راحتی احساس کنید و این همان چیزی است که در بیشتر خانه های مناطق مرکزی ایران شاهدش خواهیم بود.
دیگر بخش این مجموعه حوضخانه آن است. آب جاری در میان حوض نیلگون و گل های شمعدانی دور تا دور این بخش از خانه مرشدی فضایی دلنشین را به وجود آورده که می توان برای ساعاتی با تمام وجود استراحت کرد. آینه کاری، گچبری، گره چینی و در و پنجره های ارسی زیبایی دلنشینی به حوضخانه بخشیده اند. 

هتل خانه مرشدی دومین بوتیک هتل کاشان
هتل خانه مرشدی سابق بر این تنها خانه مرشدی بود اما پس از مرمت به عنوان دومین بوتیک هتل کاشان شروع به فعالیت کرد. اتاق های هتل خانه مرشدی در 2 طبقه همکف و زیرزمین قرار دارند. این هتل اتاق 2 نفره ویژه و اتاق 5 نفره ویژه با حمام خصوصی نیز دارد. تعداد اتاق های هتل خانه مرشدی 8 عدد است و همه این اتاق ها از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی خصوصی و تلویزیون برخوردارند.
هتل خانه مرشدی نزدیک به بازار کاشان و بافت تاریخی این شهر است و همین نقطه قوتی برای آن محسوب می شود. از خدمات این هتل می توان به اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، پذیرش 24 ساعته، صندوق امانات و کافی شاپ اشاره کرد. رستوران هتل نیز با انواع غذا های ایرانی و سنتی به ارائه سرویس مشغول است.

کافه رستوران مرشدی
از امکانات خوب این خانه کافه رستوران آن است و حتی اگر قصد اقامت در این خانه را نداشته باشید می توانید از این رستوران استفاده کرده و لحظات خوشی را در آن سپری کنید. 
غذاهای سنتی و اصیل ایرانی با کیفیتی مطلوب در رستوران مرشدی سرو می شوند و می توانید انواع خورشت ها، برنج ها و کباب ها را در فضای تاریخی و دل انگیز رستوران مرشدی نوش جان کنید. یکی از مزیت های این رستوران امکان رزرو غذا است و مجموعه در دو نوبت شام و نهار به مهمان خود سرویس دهی می کند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه مرشدی

تفریحات نزدیک به خانه مرشدی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید