• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه پرهامی شهرستان فارس استان شیراز


خانه پرهامی

نام مرکز دیدنی

Parhami Traditional House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

شیراز

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت برای صرف غذا، کمتر از 1 ساعت برای بازدید از خانه

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 12:00 الی 00:00, در روزهای تعطیلات رسمی ممکن است این ساعت متغییر باشد

آدرس

فارس، شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 36/4، پلاک 10

معرفی خانه پرهامی
اگر در نزدیکی ارگ کریم خان و مجموعه زندیه به جستجو بپردازید در پس کوچه ها و محله های قدیمی، محله کهن گود عربان با بافت کاملا سنتی و حال و هوایی متفاوت را خواهید یافت. با کمی پرس و جو برای یافتن اقامتگاه مناسب یا غذای لذیذ، طولی نخواهد کشید تا خود را در خانه پرهامی بیابید. 
خانه پرهامی که یکی از شناخته شده ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز است. بنای اقامتگاه متعلق به حدود  200 سال قبل و دوره قاجار می باشد. این اقامتگاه با وجود حیاط با صفا و حوض زیبای فیروزه گون در میان آن، صدای آب و پرنده ها، بوی خوش گل و عطر بهار نارنج و البته کلم پلوی خوش پخت شیرازی، برخلاف هتل های لوکس و پر زرق و برق امروزی، حس و حالی گرم و دلنشین را به شما هدیه می دهد  و می تواند تجربه ای بسیار خاطره انگیز از این سفر برای شما به جای بگذارد.

پیشینه
تا چندی پیش، این خانه تنها به عنوان خانه تاریخی در معرض بازدید گردشگران و مسافران قرار می گرفت. اما در سال1389 آقای سروش پرهامی با داشتن سال ها تجربه حرفه ای راهنمای تور بودن و دغدغه احیای خانه های تاریخی و بافت سنتی زادگاهشان یعنی محله گود عربان، این خانه قدیمی را خریداری کردند. پس از تکمیل سیر بازسازی، مرمت و تجهیز، خانه پرهامی به مکانی دلنشین برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ اصیل شیراز، تبدیل شد. رستوران این اقامتگاه که همواره نظر گردشگران را به خود جلب کرده نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای تجربه طعم واقعی و لذیذ غذا های شیرازی می باشد.

اتاق های خانه پرهامی
در این اقامتگاه علاوه بر رستوران، 6 اتاق با امکانات رفاهی مناسب و فضایی با حس و حال سنتی برای اسکان مهمانان در نظر گرفته شده. قالیچه های خوش بافت پر نقش و گلیم های چشم نواز بر کف اتاق ها نقش بسته اند و در هنگام ظهر پرتوهای خورشید با عبور از شیشه های رنگی در و پنجره ها، تا وسط اتاق ها رقصی از عشق و هنر را به تصویر می کشند. اینها همه  توصیفی از فضای داخلی اتاق های دل نواز خانه پرهامی است و می تواند هر انسانی را برای حضور در این مکان راغب کند.

رستوران 
برای رسیدن به رستوان مجموعه، از راهرویی باریک که دیوارهای آن به زیبایی از گل ها و گیاهان پوشیده شده عبور می کنید و سپس با فضای با صفا حیاط که ترکیبی از حوضچه فیروزه ای و باغچه های آکنده از گل می باشد، رو به رو می شوید. علاوه بر صرف غذا در حیاط امکان صرف غذا در اتاق ها نیز برای شما فراهم است.
منوی روزانه رستوران 4 نوع غذای اصلی و 1 رقم به عنوان غذای روز را شامل می شود. دمپختک شیری، کلم پلو، دو پیازه آلو، دم پخت گوجه با گوشت گوسفندی، ته چین مرغ و کشک بادمجان از اعضای جدا نشدنی منو هستند و توصیه می کنیم از خوردن کلم پلوی این رستوران نگذرید. همچنین در کنار این غذاهای خوشمزه از انواع نوشیدنی های اصیل ایرانی نظیر  شربت خیار سکنجبین، شربت بیدمشک خاکشیر، دوغ سنتی و سایر شربت ها لذت ببرید. سالاد شیرازی، ماست و خیار مخصوص و ترشی های خانگی تهیه شده در این مجموعه نیز پیشنهاد دیگر ما به شماست. جالب است بدانید تمامی پرسنل رستوران به زبان انگلیسی تسلط دارند و اگر توریست خارجی با خود به همراه دارید، این رستوران می تواند فضای مناسبی برایتان باشد.

رویداد شب های ملل
 از دیگر عوامل شهرت و محبوبیت این مجموعه رویداد شب های ملل است. در این رویداد هر روز از هفته به نام یکی از ملیت ها انتخاب می شود و در آن شب گردشگران آن ملیت در این خانه گرد هم آمده، در فضایی دوست داشتنی، صمیمی و شاد به پختن غذاهای کشور خود می پردازند و در این حین راجع به فرهنگ، رسوم، داستان ها و افسانه ها، ضرب المثل ها و روزمرگی هایشان در آن کشور صحبت می کنند. خانه پرهامی با میزبانی این رویداد در صدد از بین بردن مرزهای جغرافیایی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی و تعامل میان اقوام مختلف دنیاست.

سخن آخر
در نهایت، دیگر مزیت مهمی که باعث ارزشمند تر شدن اقامت در این اقامتگاه می شود، محل قرار گیری آن است. دسترسی شما از این مکان به سایر جاذبه های دیدنی نظیر ارگ کریم خان، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد نصیر الملک، نارنجستان قوام، شاهچراغ، خانه زینت الملوک، دروازه قرآن و بسیاری دیگر، بسیار راحت بوده و به زمان بسیار کمی برای رسیدن به مقصد انتخابی خود احتیاج دارید به طوری که مسیر رسیدن به برخی از این مکان ها را می توانید پیاده طی کنید.

نکته: به دلیل محدود بودن تعداد میز ها و تعداد زیاد مهمانان، بهتر است میز و غذا خود را از قبل و از طرق تماس تلفنی رزرو کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه پرهامی

تفریحات نزدیک به خانه پرهامی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید