• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه حسین آباد هرات شهرستان یزد استان خاتم
  •  قلعه حسین آباد هرات شهرستان یزد استان خاتم
  •  قلعه حسین آباد هرات شهرستان یزد استان خاتم
  •  قلعه حسین آباد هرات شهرستان یزد استان خاتم


قلعه حسین آباد هرات

نام مرکز دیدنی

Hoseynabad Castle

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

استان

شهرستان

خاتم

مدت زمان بازدید

2 تا 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام هفته, تعطیلات: رحلت امام، رحت ییامبر، رحلت امام جعفر صادق، شهادت حضرت علی، تاسوعا و عاشورا

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

4000 تومان

آدرس

یزد، شهرستان خاتم، شهر هرات، خیابان شهید بهشتی، کوچه ملکی، قلعه ملکی هرات

معرفی قلعه حسین آباد هرات
از بناهای ماندگار شهرستان خاتم می‌توان به قلعه مُلکی هرات اشاه کرد. این قلعه تاریخی متعلق به اواخر دوره افشاریه و اوایل دوره زندیه است. نقل است که این بنا در اصل از اموال "ابوالفتح خان"، یکی از خان‌های منطقه بوده که پس از چندین نسل، وراث او تصمیم گرفتند این مکان تاریخی و پر خاطره را برای تبدیل شدن به موزه مردم شناسی به میراث فرهنگی شهرستان خاتم یزد اهدا کنند. این قلعه در تاریخ 27 بهمن سال 87 به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده.

معماری قلعه حسین آباد هرات
این بنای خشتی گلی یکی از معدود قلعه‌های کامل روستایی کشور محسوب می‌شود که یک مجموعه بزرگ شامل محیط زراعی و مسکونی است. حتی با توجه به تاسیسات ساخته شده می‌توان نتیجه گرفت که استفاده نظامی نیز داشته.
مانند بیشتر بناهای باستانی ایرانی، این بنا هم از معماری سنتی ایرانی بهره برده. بعد از وارد شدن از تنها ورودی و  گذر از هشتی، ابتدا به فضاهای طراحی شده برای خدمه می‌رسید و بعد از آن شاه‌نشین با یک گنبد زیبا منتظر خوش‌آمد گویی به شماست. طاق و گنبدها جزو جدانشدنی معماری بناهای ساخته شده در شهرهای کویری است که نور فضا را از سقف تامین می‌کنند.

دسترسی 
بهترین روش سفر و بازدید از این مکان، استفاده از وسیله نقلیه شخصی و یا تورهای تفریحی است.
برای بازدید از این مکان تاریخی باید به شهرستان خاتم سفر کنید. این شهرستان، جنوبی‌ترین شهر استان یزد و در مرز با استان کرمان و استان اصفهان قراردارد.
1. ساده‌ترین مسیر دسترسی از طریق جاده اصلی و حرکت از شهر یزد به سمت تنگ چنار و ادامه مسیر به سمت جنوب و شهرستان خاتم است. در طول مسیر یزد به خاتم، از شهرستان مروست و روستای هرابرجان عبور خواهید کرد.
2. مسیر دیگر از طریق سفر به استان اصفهان است. از شهر اصفهان به سمت شهرضا حرکت کرده و سپس به سمت صفاشهر و جاده حسین آباد-هرات ادامه مسیر دهید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قلعه حسین آباد هرات

تفریحات نزدیک به قلعه حسین آباد هرات

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید