• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آتشکده زرتشتی های یزد شهرستان یزد استان یزد
  •  آتشکده زرتشتی های یزد شهرستان یزد استان یزد
  •  آتشکده زرتشتی های یزد شهرستان یزد استان یزد
  •  آتشکده زرتشتی های یزد شهرستان یزد استان یزد


آتشکده زرتشتی های یزد

نام مرکز دیدنی

Fire Temple of Yazd

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

یزد

ساعت بازدید

در تابستان از ساعت 8:30 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 4:30 تا 8:30 شب, در زمستان از ساعت 3 ظهر تا هنگام غروب آفتاب, جمعه ها تعطیل می باشد

آدرس

خیابان آیت الله کاشانی شهر یزد، کوچه آتشکده

می توان از شهر یزد به عنوان یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران نام برد، شهری که برای یک بار هم که شده باید به آن سفر کرد و از زیبایی هایش لذت برد. آتشکده یزد به عنوان نیایشگاه زرتشتیان یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری این شهر به شمار می رود. این معبد در سال 1934 در دوران پهلوی ساخته شد و آتش مقدس یا آتش بهرام زرتشتیان را در پناه خود گرفت. مردم ایران در زمان ساسانیان پیرو آئین زرتشتی بوده اند، در این دین آتش عنصری مقدس به شمار می رود و نمادی از قدرت پروردگار است. از این رو نگه داشتن و روشن نگه داشتن آن در نیایشگاهشان برای پیروان این آئین امری بسیار مهم و ضروری تلقی می شد. از این آتشگاه به عنوان آتشگاه بهرام نیز یاد می شود، مکانی بسیار مقدس با درجه معنوی بسیار بالا در بین زرتشتیان که عبادت ها و مناسک خاصشان را در آن انجام می دهند. ساختمان اصلی آن در میان حیاطی بسیار وسیع قد برافراشته و با درختان کاج، سدر و سرو احاطه گردیده و سر در بنا با نقش فروهر و شعار زرتشتیان مزین گردیده و ستون ها، نقش نگاره ها و کاشی کاری هایش شکوه این بنا را دو چندان کرده است. جلوی ورودی آتشگاه نیز یک حوضچه دوار به چشم می خورد. به طور کلی طراحی این بنا با الهام از ساختار آتشکده پارسیان در هندوستان انجام شده است. می توان از آتش مقدس به عنوان اصلی ترین و مشهورترین عنصر این آتشگاه نام برد، آتشی فروزان در طی 1500 سال که ابتدا از معبد ناهید پارس در اردکان به شهر یزد و سپس به مکان فعلی اش منتقل گردید. این آتش در اتاقی و درون جامی فلزی حفاظت می شود و علاقمندان تنها می توانند از پشت پنجره نظاره گر آن باشند. فقط روحانیان مسئول می توانند وارد اتاق حفاظت شوند و ورود دیگران ممنوع خواهد بود. زرتشتیان با در نظر گرفتن قوانینی خاص برای انجام مناسک مذهبیشان در آتشگاه حضور می یابند. مردان حتما با لباس و کلاه سفید و زنان با روسری سفید و همگی بدون کفش وارد آتشگاه می شوند. 



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آتشکده زرتشتی های یزد

تفریحات نزدیک به آتشکده زرتشتی های یزد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید