• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه سیزان نوش آباد شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  قلعه سیزان نوش آباد شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  قلعه سیزان نوش آباد شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  قلعه سیزان نوش آباد شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  قلعه سیزان نوش آباد شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل


قلعه سیزان نوش آباد

نام مرکز دیدنی

Sizan Castle Kashan

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

استان

شهرستان

آران و بیدگل

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

24 ساعته

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، نوش آباد

حضور بناها، قلعه ها و خانه های بسیار قدیمی در استان اصفهان نشان از حضور قدیمی تمدن در این خطه است. یکی از این بنا های تاریخی قلعه خشتی سیزان است. این قلعه را مربوط به دوران سلجوقی می دانند. بعد از زمان سلجوقیان صفویه از این قلعه استفاده کردند و لذا تعداد زیادی سکه ضربی مربوط به زمان آنها در این قلعه کشف شده است. بعد از صفویه در زمان قاجار این قلعه به خانه مسکونی خاندان فرزین، خاندانی با اصالت از نوش آباد تبدیل شد. 

معماری قلعه سیزان
قلعه سیزان پلان مستطیلی دارد و در گوشه های آن برج های مدور به شکل استوانه ساخته شده است. بین این برج های گوشه ای دیوارهایی با حدود 4 یا 5 متر ضخامت ساخته شده است و همین امر باعث شده است این قلعه علی رغم اینکه از خشت و گل ساخته شده است، استحکام داشته باشد.در شکاف های روی دیوار به راحتی می توانید متوجه این ضخامت شوید. قلعه سیزان بیش تر از 1 هکتار مساحت دارد و 9 برج دیده بانی در آن دیده می شود. ورودی های این قلعه در اضلاع شمال شرقی و شمال غربی قرار دارد. ورودی اصلی در ضلع شمال غربی است.
با وارد شدن به داخل قلعه با دیدن عظمت این قلعه به راحتی وارد سفری تاریخی می شوید. می توانید از پله های برج بالا بروید و از آن ارتفاع اطراف قلعه را ببینید. روی برجک دفاعی بروید، به اتاق آذوقه و دارو بروید و تمام قسمت های آن را به خوبی ببینید و نفس عمیقی در تاریخ بکشید.

کاربری قلعه سیزان
قلعه های قدیمی معمولا با هدف دفاع و محافظت از شهر ساخته می شدند و با این هدف منطقی بود که در قسمت مرتفع و در حاشیه شهر ساخته شوند. اما قلعه سیزان هرچند در ابتدا با هدف دفاعی ساخته شده بود ولی به مرور به قلعه ای مسکونی تبدیل شد تا افراد بتوانند در زمانی که حملات و جنگ ها بسیار طولانی می شدند برای حفاظت از جان و مال خود و خانواده شان به آن جا پناه ببرند. لذا شما در این قلعه قسمت هایی را برای نگه داری از آذوقه و حیوانات مشاهده می کنید. 
برخی معتقد اند زیر این قلعه دیگ ها گنجی نهفته است که اژدها روی آن ها خوابیده و هیچ کس نمی تواند از طلسم آن عبور کرده و به گنج برسد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قلعه سیزان نوش آباد

تفریحات نزدیک به قلعه سیزان نوش آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید