• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد حسین بهزاد شهرستان تهران استان تهران


موزه استاد حسین بهزاد

نام مرکز دیدنی

Ostad Hossein Behzad musuem

نوع مرکز دیدنی

موزه و گالری هنر

استان

شهرستان

تهران

منطقه

زعفرانیه و دربند

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

بهار و تابستان از ساعت 9:00 الی 18:45, پاییز و زمستان از ساعت 8:30 الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، کاخ سعد آباد

در سال ۱۳۷۳ طبق توافقات انجام شده بین سازمان فرهنگی و پرویز بهزاد فرزند حسین بهزاد، ۲۸۹ اثر مینیاتور استاد حسین بهزاد در کاخ ولیعهد کاخ سعد آباد در پنج سالن به نمایش عموم گذاشته شد.

زندگینامه استاد حسین بهزاد
حسین بهزاد در سال ۱۲۷۳ در تهران چشم به جهان گشود. پدرش میرزا فضل الله اصفهانی نقاش و قلمدان ساز ماهری بود که ساکن تهران شد. او حسین را نزد یکی از دوستانش که مینیاتوریست زبردستی بود فرستاد تا مینیاتور را به وی بیاموزد اما متاسفانه حسین بهزاد هم پدر و هم استادش ملاعلی قلمدان ساز را در سن شش سالگی از دست داد و مادرش او را به شاگرد ملاعلی که فردی به نام حسن آقا بود سپرد. بهزاد تا سن هجده سالگی به چنان مهارتی در نقاشی رسید که حجره ای برای خودش کرایه کرد و شروع به کپی آثار حسن عباسی و کمال الدین بهزاد کرد. او چنان تبحری داشت که تشخیص کپی و اصل تقاشی ها از هم دشوار بود. او در سن ۲۴ سالگی ازدواج کرد و ثمره اش پسری به نام پرویز بود.
حسین بهزاد در سال ۱۳۱۴ به فرانسه رفت و از موزه های فرانسه دیدن کرد و با ایده هایی که از نقاشیهای موجود در موزه های فرانسه گرفت توانست تحولی اساسی در مینیاتور ایران که از چین و مغولستان وارد کشور ما شده بود، نماید. وی بعد از بازدید از این موزه ها دیگر از چهره های مغولی در آثارش استفاده ننمود و ریزه کاری ها و زواید را از کار خود حذف کرد. وی از داستان های عاشقانه ای مانند لیلی و مجنون ایده می گرفت و شخصیت های قصه های اساطیری موجود در کتاب ها را بر اساس تخیلاتش جان می بخشید.
وی پرسپکتیو را وارد مینیاتور کرد و آناتومی بدن انسان را همان گونه که بود به تصویر در آورد. او با استفاده از رنگ ها به تصاویرش عمق می بخشید. او نمایشگاه های زیادی در داخل و خارج از ایران برگزار کرد و در ۲۱ مهر سال ۱۳۴۷ چشم از جهان فرو بست و در آرامستان این بابویه شهر ری به خاک سپرده شد.

دسترسی به موزه استاد حسین بهزاد
وسیله نقلیه شخصی: موزه استاد حسین بهزاد در کاخ سعدآباد واقع در خیابان ولیعصر، خیابان فلاحی، خیابان طاهری واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط 1 مترو در ایستگاه تجریش پیاده شوید و با تاکسی خودتان را به زعفرانیه انتهای خیابان کمال طاهری برسانید.
اتوبوس: با استفاده از خط 7 بی آر تی در ایستگاه باغ فردوس پیاده شوید. یک کیلومتری را باید پیاده روی نمایید تا به کاخ موزه سعد آباد که کاخ سبز در آن قرار گرفته است برسید. از اتوبوس که در ایستگاه باغ فردوس پیاده شدید باید به سمت خیابان یکتا بروید. در خیابان یکتا مستقیم بروید تا به خیابان طاهری برسید. کاخ سعد آباد در انتهای خیابان طاهری قرار دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه استاد حسین بهزاد

تفریحات نزدیک به موزه استاد حسین بهزاد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید