• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه استاد فرشچیان شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد فرشچیان شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه استاد فرشچیان شهرستان تهران استان تهران


موزه استاد فرشچیان

نام مرکز دیدنی

Farshchian Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه و گالری هنر

استان

شهرستان

تهران

منطقه

زعفرانیه و دربند

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت و نیم

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 09:00 صبح الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

4،000 تومان

آدرس

شهر تهران، خیابان ولیعصر، زعفرانیه، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

موزه استاد فرشچیان از سری موزه های کاخ سعدآباد به شمار می رود. این موزه مساحتی 600 متر مربعی را به خود اختصاص داده است و در گذشته محل زندگی رضا شاه پهلوی و عصمت بانو، چهارمین همسر او، بود. پس از رضا شاه نیز به ترتیب برادر محمدرضا شاه و سپس سرآشپز ویژه دربار در آن سکونت داشتند و تا پیش از سال 1380 نیز انبار مجموعه سعد آباد محسوب می شد.
اما پس از دهه 80 خورشیدی، موزه فعالیت خود را شروع کرد و نمایشگر آثار ارزشمند استاد محمود فرشچیان شد. 50 اثر این هنرمند گرانقدر در جای جای بنا به چشم می خورد، آثاری که هر کدام دنیایی ماورائی را در خود جای داده اند و برای درک عمیقشان بایستی دیدی ژرف نگر داشت و صبری طولانی.

محمود فرشچیان:
محمود فرشچیان متولد سال 1308 خورشیدی، از اساتید بزرگ نقاشی و هنر ایرانی است و با ورود خود به دنیای هنر، سبک جدیدی را پایه گذاری کرد تا روحی جدید به نقاشی ایرانی ببخشد. حرکت و سیالیت در تمامی نقش های تابلوهایش موج می زند و طوفانی از رنگ های بی نظیر، به مینیاتورها جان و روحی بی مانند می بخشند.
جالب است بدانید قرآن، سایر کتاب های آیین های مقدس و شعر و ادبیات فارسی نیز در تمامی کارهای استاد فرشچیان به چشم می خورند و به نوعی الهام بخش ایشان هستند.
آثار این هنرمند بین المللی در نقاط مختلف جهان به تصویر کشیده شده اند و کاخ موزه سعد آباد تنها بخشی از این تابلو ها را به نمایش گذاشته است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه استاد فرشچیان

تفریحات نزدیک به موزه استاد فرشچیان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید