• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران
  •  باغ فردوس شهر تهران استان تهران


باغ فردوس

نام مرکز دیدنی

Ferdows Garden

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

تجریش

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

یک شنبه الی پنج شنبه از ساعت 09:00 الی17:00, جمعه ها و روز های تعطیل از ساعت 14:00 الی 17:00, روز های شنبه و در ایام سوگواری باغ تعطیل است

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش، باغ فردوس

باغ فردوس یکی از قدیمی ترین باغ های تهران است . قدم زدن در آن به یکی از تفریحات رایج مردم تبدیل شده. اگر بخواهیم به گذشته آن برگردیم باید بگوییم باغ فردوس میراث قاجار است. در سال 1227 خورشیدی محمد شاه قاجار دستور داد تا قصری در نزدیکی تجریش برای او بسازند، در این میان درباریان شاه نیز برای خود باغ ها و عمارت هایی با شکوه بنا کردند. باغ حسینعلی خان معیر الممالک اما نامدار شد و تا امروز باقی ماند. پس از حسینعلی خان، پسرش دوستعلی خان نظام الدوله از هنر معماران یزدی و اصفهانی بهره جست و عمارتی در قسمت جنوبی باغ بنا کرد. این بنا با تزیینات زیبا به سبک معماری قاجار، ساخته شد. شیب این زمین بسیار زیاد است، تا حدی که باعث شده کف طبقه اول بنا هم سطح قسمت جنوبی باغ باشد و سقف آن هم سطح قسمت شمالی.  این عمارت رشک بهشت نام گرفت. پله های آن از مرمر بود و دیوار ها با کاغذ های طلایی برجسته به زیبایی خود نمایی می کردند. امام متاسفانه فرزندان وی اهمیتی چندانی به این عمارت و باغ آن نمی دادند تا اینکه هر دو رو به خرابی گذاشتند، حتی مرمر های پله ها کنده شده و آن ها را به مدرسه امیر نظام منتقل کردند.
پس از آن مالکیت این باغ و عمارت آن چندین بار تغییر کرد تا اینکه در سال 1318 خورشیدی، محمد ولی خان سپهسالار، آن را از وراث امین الملک خرید و احیا کرد. وی به مرمت بنا پرداخت، شیب زمین را به 7 طبقه پلکانی تبدیل کرد و در هر طبقه استخر و فواره ساخت و مهم تر از همه قنات فردوس را نیز احیا کرد و سردری با شکوه در ورودی باغ از سمت قنات ساخت. سپهسالار به دلیل بدهی به تجارت خانه طومانیانس باغ را به او داد و او نیز باغ را در ازا بدهی اش به دولت رضا خان تحویل داد.
در سال 1350 خورشیدی حکومت پهلوی عمارت باغ را به مرکز فرهنگی هنری تبدیل کرد و این کارایی تقریبا تا بعد از انقلاب فرهنگی سال 1357 خورشیدی نیز ادامه یافت و باغ در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. بعد از مدتی این باغ در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گرفت. در سال 1381 موزه سینما در عمارت این باغ زیبا و با شکوه تاسیس شد.
هنگام پیاده روی در خیابان ولی عصر، به گذری می رسید با درختان قدیمی و جوی آبی در وسط آن. در انتها این گذر باغ فردوس قرار دارد. در ورودی، گیشه اطلاعات و فروش بلیط قرار دارد. البته ورود به باغ رایگان است و شما می توانید ساعتی با آرامش در آغوش هنر و تاریخ استراحت کنید، با همراهانتان صحبت کنید و از سرسبزی فضا لذت ببرید.
درون باغ بخش های مختلفی وجود دارد، از جمله این بخش های مختلف کافه ویونا است. این کافه با 2 قسمت سر پوشیده و رو باز آماده پذیرایی از شما است. همچنین کافه سینماتوگراف با همین فضاها در این باغ قرار دارد و با انواع خوراکی ها و بازی های فکری در خدمت شماست.
از بخش های دیگر باغ می توان به کتاب فروشی با تابلو معروف "به جاش کتاب بخون" روی تلوزیونی قدیمی، 3 سالن سینما، و در نهایت مهم ترین بخش باغ ، یعنی موزه سینما اشاره کرد.
این باغ و عمارت آن در 11 مرداد 1376 شمسی با شماره 1876 به ثبت ملی رسید.

هزینه های باغ فردوس:
ورودی باغ: رایگان
ورودی موزه:
اتباع ایرانی 5،000 تومان
بازدید گروهی و دانشجویی 3،000 تومان
اتباع خارجی 20،000 تومان


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به باغ فردوس

دیدنی های نزدیک به باغ فردوس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید