• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  گلستان کوه خوانسار شهرستان اصفهان استان خوانسار
  •  گلستان کوه خوانسار شهرستان اصفهان استان خوانسار
  •  گلستان کوه خوانسار شهرستان اصفهان استان خوانسار
  •  گلستان کوه خوانسار شهرستان اصفهان استان خوانسار
  •  گلستان کوه خوانسار شهرستان اصفهان استان خوانسار


گلستان کوه خوانسار

نام مرکز دیدنی

Golestan Kooh

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

خوانسار

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، 150 کیلومتری شمال غرب اصفهان، جنوب شهر خوراسگان

گلستان کوه یکی از مناطق کوهستانی حفاظت شده و گران بها خوانسار استان اصفهان است. این منطقه در واقع میراثی ارزشمند است و به واسطه رشته کوه زاگرس به وجود آمده است. گلستان کوه هر چند در کویر مرکزی ایران قرار گرفته، ولی اقلیم کوهستانی دارد و گونه های گیاهی با ارزشی از جمله لاله های واژگون را در دل خود جای داده است.
در 15 کیلومتری شهر خوانسار کوهی با 3631 متر ارتفاع به چشم می خورد. در سایه این کوه منطقه ای حفاظت شده با نام گلستان کوه قرار گرفته است. دیدنی های بسیار زیبا و چشم نواز این ناحیه، خوش آمد گویی مناسبی برای مسافران است و به همین جهت در سال 1373 اداره منابع طبیعی اصفهان تفرجگاهی در محدوده حفاظت شده گلستان کوه با مساحت 17000 هکتار احداث کرد.

دیدنی ها و تفریحات گلستان کوه
وقتی در دامان طبیعت هستید هر برگ درخت می تواند جاذبه ای طبیعی به شمار بیاید و گلستان کوه هم جاذبه های فراوانی دارد، شما می توانید در این تفرجگاه قدم بزنید، از هوای مطبوع آن لذت ببرید، زیبایی های چشم نواز آن را مشاهده کنید و آرامش بگیرید. در بخش های مختلف گلستان کوه، چشمه های آب بخشنده را می بینید.
در بین همه جاذبه های گلستان کوه گنج ارزشمندی که شاید جای دیگری با این وسعت نبینید، دشت لاله های واژگون است. لاله های واژگون در هر جا پیدا شوند لباس متفاوتی برای طبیعت فراهم می کنند و در گلستان کوه نیز این گل ها منظره ای کم نظیر را در فصل بهار به وجود می آورند.
تماشا عظمت این کوه خود از دیدنی های جذاب این خطه است، شما می توانید با عکاسی از سوژه های مختلف این خطه یادگاری های با ارزشی را نیز ثبت کنید. اگر کوهنورد ماهری هستید می توانید از گلستان کوه بالا بروید و دشت پایین را از بالا تماشا کنید. 
در این خطه گیاهان دارویی می رویند و بوی آنها را در سر تا سر دشت در فصل بهار می توان حس کرد، اگر شناخت کافی از گیاهان دارویی داشته باشید می توانید آنها را بچینید و سوغاتی جالبی را با خود ببرید.

بهترین زمان سفر به گلستان کوه خوانسار
این خطه به خاطر قرار گرفتن در سایه زاگرس اقلیم کوهستانی دارد و برف گیر است. در بهار و تابستان هوا مطبوع است و در پاییز و زمستان برف هدیه این خطه به گردشگران است.
گلستان کوه در فصل های مختلف جاذبه های مختلفی دارد و برخی در فصل زمستان به آن سفر می کنند تا تفریحات برفی را تجربه کنند. اما با توجه به رویش لاله های واژگون در فصل بهار شاید این فصل هم زیبایی های بیشتری داشته باشد و هم هوا برای کمپ زدن، مناسب و سفر راحت تر باشد.
اوایل اردیبهشت تا خرداد پیشنهاد ما برای سفر شما به این خطه است.

پوشش گیاهی
لاله های واژگون در این خطه گیاه مهم، ارزشمند و چشمگیری است. اما در این دشت فقط لاله های واژگون دلربایی نمی کنند لاله های سرنگون حنایی، لاله بیشه زار، لاله کوهی و لاله آتشی تمام دشت را در فصل بهار گل باران می کنند. در این دشت علاوه بر لاله ها 70 گونه گیاهی شناخته شده است و از آن دسته می توان به آویشن، بادام، پیاز کوهی، تره کوهی، ریواس، قارچ، گز انگبین، گز علفی و گل پیاز موسیر اشاره کرد. علوفه نیز در این خطه رشد می کند و آنجا را به مرتع مناسبی برای چرا دام و خطه ای غنی برای گیاه پزشکی تبدیل کرد است، در این ناحیه زنبور داری نیز رونق دارد.
درختچه های کوتاهی با ارتفاع حدودی 1 متر به نام گون در این منطقه بسیار زیاد است و از آن برای تهیه گز انگبین استفاده می شود. البته متاسفانه امروزه به علت اثرات منفی مواد شیمیایی و عدم نگهداری و رسیدگی مناسب شاهد از بین رفتن این درختچه ها هستیم.

امکانات رفاهی 
به منظور تسهیل سفر به این خطه و لذت بردن از مناظر زیبا، فرمانداری خوانسار تدابیری اندیشیده اند و سکو محل استقرار گردشگران، پارکینگ، سرویس بهداشتی و نماز خانه در این منطقه حفاظت شده ایجاد کرده اند.

اقامت در گلستان کوه
شما می توانید در سکوهای تعبیه شده برای گردشگران چادر بزنید و چند روز در دامان طبیعت استراحت کنید، همچنین می توانید از هتل های خوانسار برای گذراندن شب استفاده کنید.
اگر تصمیم دارید کمپ بزنید باید ملزوماتی مانند چادر، آب و غذا، کیسه خواب و لوازمی از این دست به همراه داشته باشید، اما چه تصمیم به کمپ زدن داشته باشید و چه نداشته باشید مهم است کفش مناسب، دوربین، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه و لباس گرم در زمستان را همراه داشته باشید.

دیدنی های اطراف گلستان کوه خوانسار
در هنگام رفتن به منطقه گلستان کوه و دشت لاله های واژگون آن، دیدنی های بسیار بر سر راهتان قرار خواهد گرفت. از شهر خوانسار با عسل های مرغوب و خانه تاریخی بسیار آن همچون خانه ابهری ها و خانه حبیبی ها گرفته تا گلپایگان و بناهای تاریخی از قبیل ارگ تاریخی گوگد، همگی می تواند سفری کوتاه مدت اما خوشایند را به ارمغان آورند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به گلستان کوه خوانسار

تفریحات نزدیک به گلستان کوه خوانسار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید