• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کلیسای مریم مقدس اصفهان شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای مریم مقدس اصفهان شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای مریم مقدس اصفهان شهرستان اصفهان استان اصفهان


کلیسای مریم مقدس اصفهان

نام مرکز دیدنی

Saint Mary Church in Isfahan

نوع مرکز دیدنی

کلیسا و صومعه

استان

شهرستان

اصفهان

آدرس

شهر اصفهان، محله نو جلفا، خیابان نظر شرقی، میدان بزرگ

کلیسا مریم مقدس کلیسایی در مجموعه کلیسا مریم و هاکوپ مقدس قرار گرفته است، این مجموعه در زمان حکومت سلسله صفوی ساخته شده است.
کلیسا مریم مقدس با نام کلیسا آسدوادزادزین نیز شناخته می شود، این واژه در زبان ارمنی به معنی مریم مقدس است. این کلیسا در 1613 میلادی ساخته شده که دومین کلیسای اصفهان از نظر قدمت به شمار می رود و توسط آوِدیک باباکیان، تاجر آن زمان، ساخته شده است.

معماری کلیسای مریم مقدس
این کلیسا با پلانی مستطیلی در جهت شرقی غربی ساخته شده است و در آن می توان تالارهای گنبد دار را به عنوان شاخصه ای از معماری ارمنی دید. 
ساختمان کلیسا قوس های گنبدی متعددی دارد و گنبد اصلی آن در وسط ساختمان 4 نورگیر دارد و به قوس های اطراف تکیه کرده است. این قوس ها نیز روی ستون هایی پهن و متصل به دیوار های شمالی و جنوبی سوار شده اند.
ستون های بنا فضای داخلی را به 3 قسمت تقسیم کرده اند. محراب کلیسا در قسمت شرقی ساخته شده است و در قسمت های دیگر، یعنی در طرفین اتاقک های مستطیل شکل گرفته اند.
مصالح ساخت کلیسا مریم مقدس آجر و خشت است. دیوار های داخلی کلیسا با گچ سفید شده اند و با نقاشی هایی پیرامون کتاب مقدس کشیده شده اند تا زینت بخش دیوارهای کلیسا باشند. 
دیوار های شمالی، جنوبی و  غربی کلیسا رواق هایی همراه با 20 ستون سنگی حجاری شده دارد و این ستون ها توسط طاق هایی به هم وصل شده اند. 
در قسمت خارجی کلیسا این قوس ها با رنگ ها و کاشی کاری ها زینت یافته اند و نمای خارجی کلیسا را شکل داده اند.
در سال 1848 میلادی  برج ناقوس کلیسا در ضلع غربی و بالا قسمت ورودی ساخته شده است و در کنار آن نمازخانه کوچک استپانوس بنا شده است. 

ثبت ملی
مجموعه کلیسا مریم و هاکوپ در 17 اسفند 1381 با شماره 7647 به ثبت ملی رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کلیسای مریم مقدس اصفهان

تفریحات نزدیک به کلیسای مریم مقدس اصفهان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید