• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کلیسای گئورگ مقدس شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای گئورگ مقدس شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای گئورگ مقدس شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای گئورگ مقدس شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای گئورگ مقدس شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  کلیسای گئورگ مقدس شهرستان اصفهان استان اصفهان


کلیسای گئورگ مقدس

نام مرکز دیدنی

Saint George Church

نوع مرکز دیدنی

کلیسا و صومعه

استان

شهرستان

اصفهان

مدت زمان بازدید

30 دقیقه الی 1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 08:30 الی 18:00, به غیر از زمان برگزاری مراسم های دینی

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

شهر اصفهان، محله جلفا، خیابان حکیم نظامی

کلیسا گئورگ یکی از معدود کلیساهای تاریخی و فعال اصفهان است و از زیباترین کلیساهای کاتولیک ایران محسوب می شود. این کلیسا به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده، شاه عباس تصمیم داشت به هر شکلی شده ارامنه ای که مجبور به کوچ اجباری از آذربایجان به اصفهان شده بودند را در این شهر نگه دارد و به همین دلیل به دستور او کلیسا جامع اچمیادزین تخریب شد، سنگ های آن به اصفهان آورده شد و مجددا در اصفهان بنا شد. البته این تنها دلخوشی کوچکی بود، چون انتقال سنگ ها غیر ممکن بود و فقط 15 قطعه سنگ آن به اصفهان منتقل شد. این سنگ ها در صحن شمالی کلیسا قرار گرفته اند و 3 قطعه آن در مقابل محراب با سنگ تراشی صلیب قرار دارند.

وجه تسمیه
به دلیل مقدس بودن این سنگ ها این کلیسا به نام گئورگ مقدس شناخته شد و به محلی برای زیارت مسیحی ها تبدیل شد. 
در جلو محراب این کلیسا کتیبه ای قرار گرفته است، از این کتیبه می توان متوجه شد کلیسا گئورگ در سال 1611 میلادی به دست خواجه نظر، یکی از بازرگانان مشهور اصفهان ساخته شده است، این مورد دلیلی است تا کلیسا را با نام کلیسا خواجه بشناسند.

معماری کلیسای گئورگ مقدس
پلان کلیسا گئورگ مستطیل است. طول شرقی غربی آن 26 متر و جهت اصلی کلیسا می باشد و جهت غربی آن 6/11 متر است. سقف کلیسا و 3 گنبد قوسی آن روی طاق هایی قرار گرفته و این طاق ها بر روی 3 جفت ستون سوار هستند. این ستون ها نیز پهن هستند و به دیوار های داخلی تکیه داده اند. در بین 3 گنبد کوچک قوسی کلیسا، گنبد شرقی نور گیر دارد و از سایرین بزرگ تر است. ناقوس این کلیسا در سال 1920 میلادی ساخته شده و در سقف قسمت انتهایی سمت غرب کلیسا قرار گرفته است.
این کلیسا با مصالحی همچون آجر و خشت ساخته شده اند. دیوار های داخلی آن با گچ و تزییناتی جزیی به شکل خطوط هندسی و دیوار های خارجی با کاه گل پوشیده شده اند.

ثبت ملی
کلیسا گئورگ مقدس در 25 اسفند 1379 با شمار 3381   به ثبت ملی رسید.

نکته: در زمان برگزاری مراسم های دینی مخصوص مسیحیان امکان بازدید وجود ندارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کلیسای گئورگ مقدس

تفریحات نزدیک به کلیسای گئورگ مقدس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید