• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آرامگاه الراشد بالله خلیفه عباسی شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  آرامگاه الراشد بالله خلیفه عباسی شهرستان اصفهان استان اصفهان


آرامگاه الراشد بالله خلیفه عباسی

نام مرکز دیدنی

The Tomb of Caliph Billah Al Rashed

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

استان

شهرستان

اصفهان

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

شهر اصفهان، خیابان سلمان فارسی، خیابان بازار چه

آرامگاه الراشد بالله، در واقع آرامگاه یکی از خلفای عباسی می باشد. پدر وی خلیفه پیشین عباسی بود و با نام مسترشد شناخته می شد. مسترشد تعهداتی برای پرداخت باج به مسعود بن محمد بن ملکشاه سلجوقی داشت ولی پسرش راشد به سبب دشمنی با سلجوقیان و ناتوانی در عمل به تعهدات پدرش، مورد غضب مسعود قرار گرفت، به همین دلیل از بغداد به موصل فرار کرد. او آواره شهرهای بسیاری شد و نهایتا 2 سال بعد از فرارش در رمضان 532 قمری به اصفهان رسید و در همان جا به دست برخی از پیروان اسماعیلیه به قتل رسید. 

بنا آرامگاه الراشد بالله
آرامگاه راشد حدود 900 سال قبل یعنی در قرن 6 قمری، در کرانه شمالی زاینده رود اصفهان، بنا شد. این آرامگاه از خارج مانند همه بناهای دوران سلجوقی، از آجر استفاده هنرمندانه ای کرده و بر روی خود گنبد دارد. کتیبه ای نیز در داخل بنا وجود دارد و روی آن با خط کوفی آیات قرآن نوشته شده است. از دیگر ویژگی های معماری این بنا عاری از هر گونه تزیینات بودن آن است و سطح داخلی آجر های گنبد تماما با گل سفید پوشیده شده اند. 
به داخل بنا که بروید 2 قبر با ضریح های چوبی متعلق به سادات محترمی به نام های شاهزاده ابراهیم و حسین بن زید بن حسن بن علی را خواهید دید. برخی نیز باور دارند، یکی از این قبور متعلق به راشد است. اما باید بدانیم هر چند راشد در اصفهان کشته شده است، اما از محل دفن او اطلاع دقیق در دست نیست.

ثبت ملی
آرامگاه سلجوقی راشد در 10 خرداد 1382 با شماره 9096 به ثبت ملی رسید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آرامگاه الراشد بالله خلیفه عباسی

تفریحات نزدیک به آرامگاه الراشد بالله خلیفه عباسی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید