• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغشاه تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  باغشاه تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  باغشاه تهران شهرستان تهران استان تهران


باغشاه تهران

نام مرکز دیدنی

Baghshah in Tehran

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

استان

شهرستان

تهران

منطقه

منیریه و میدان حر و بریانک

ناحیه

مرکز شهر

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، میدان حر، پادگان حر(باغشاه)

پادگان حر و دانشگاه جنگ فعلی زمانی کاخ شاهان قاجاری در خارج از تهران بوده و بخشی از این کاخ به خیابان تبدیل شده است. میدان حر کنونی یا همان میدان باغشاه در زمانی قسمتی از این باغ به شمار می رفته است. محمدعلی شاه قاجار در سال 1278 هجری خورشیدی در این باغ مستقر شد و مشغول به سپاه آرایی برای سرکوب نهضت مشروطه بود. وی به بهانه گرمی هوای تهران به باغشاه رفت و هشت نفر از مشروطه خواهان را احضار کرد. وقتی مجلس در برابر تقاضاهای محمدعلی شاه قاجار ایستادگی کرد وی مجلس را به تحریک روس ها به توپ بست و واعظان و روزنامه نگارانی چون صوراسرافیل و ملک المتکلمین را در باغشاه شکنجه کرد و کشت. در سال 1285 هم که نهضت مشروطه پیروز شد، مظفرالدین شاه در باغ شاه به سر می برد. وقتی متفین ایران را گرفتند عبدالحسین میرزا فرمانفرما باغ را از احمدشاه قاجار خرید. در زمان حکومت رضاشاه پهلوی این محل تبدیل به پادگان نظامی و لشکر گارد شاهنشاهی شد. در سال 1339 به دستور رضا شاه در میدان اسب دوانی پادگان، که اکنون همان میدان حر کنونی است، مجسمه گرشاسپ یکی از اسطوره های شاهنامه در حالی که با نیزه ای به دست در حال جنگ با اژدهایی به دور بدنش پیچیده بود ساخته شد. این مجسمه 6.5 متر ارتفاع دارد و 6 متر نیز نیزه دست گرشاسپ است. این مجسمه نماد پیروزی خیر بر شر است.



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغشاه تهران

تفریحات نزدیک به باغشاه تهران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید