• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  میدان انقلاب شهرستان تهران استان تهران
  •  میدان انقلاب شهرستان تهران استان تهران
  •  میدان انقلاب شهرستان تهران استان تهران
  •  میدان انقلاب شهرستان تهران استان تهران
  •  میدان انقلاب شهرستان تهران استان تهران


میدان انقلاب

نام مرکز دیدنی

Enghelab Square

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

استان

شهرستان

تهران

منطقه

جمهوری و انقلاب

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، میدان انقلاب

معرفی میدان انقلاب
میدان انقلاب یکی از مراکز اصلی شهر تهران است که امکان دسترسی به تمام امکانات شهری را برای عموم فراهم کرده است. این میدان در تقاطع خیابان های انقلاب، کارگر و آزادی واقع شده است. این میدان در زمان پهلوی اول میدان 24 اسفند نام داشت که روز تولد رضا شاه بود و به دلیل اینکه مجسمه رضاشاه در وسط میدان نصب بود بسیاری آن را به میدان مجسمه می شناختند. دانشگاه تهران در نزدیکی این میدان قرار دارد و به همین دلیل از نقاط مهم تهران به شمار می رود. در اطراف این میدان مراکز نشر و کتاب فروشی و مراکز فروش انواع سی دی و جزوات دانشگاهی، دارالترجمه های زیاد، دفاتر فنی و کافی نت به وفور یافت می شود و از آنجایی که محل عبور و مرور جوانان است چهار سینما در چهار ضلع میدان قرار دارند. سینما مرکزی، سینما پارس، سینما بهمن و شهر تماشا از جمله این سینماها هستند. 
ساندویچی ها و کافی شاپ های زیادی در اطراف این میدان وجود دارد که مهمترین آنها دو سفره خانه ایران و سیمرغ هم با چای، آجیل، قلیان میوه در خدمت جوانان هستند و ترافیک میدان را حسابی بالا برده اند. در اطراف این میدان مرکز موبایل و کامپیوتر انقلاب نیز قرار گرفته است.

نماد میدان انقلاب
نماد میدان انقلاب تا سال 1388 نمادی با موضوع جنگ بود که برای یک دیوار مسطح یک صدمتری طراحی شده بود ولی این نماد بر روی لوحی گرد پیاده شد و در وسط میدان قرار گرفت. با توجه به عدم سنخیت این نماد با کلمه انقلاب نماد دیگری در این میدان طراحی شد که به شکل یک شش ضلعی گنبدی شکل بود که با کاشی و آجر تزیین شده بود. اما بعد از اتمام این شش ضلع بود دست آویزی شد که منتقدین آن را به ستاره داوود نسبت دهند و بعد از تخریب اضلاع شش ضلعی اطراف میدان را برای بازسازی با بنرهای تبلیغاتی پوشانده اند.

دسترسی
وسایل نقلیه شخصی: میدان امام خمینی در تقاطع سه خیابان انقلاب، کارگر و آزادی قرار گرفته است و از همه این خیابان امکان دسترسی به این میدان وجود دارد.
مترو: با استفاده از خط 4 مترو در ایستگاه انقلاب اسلامی از قطار پیاده شوید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به میدان انقلاب

تفریحات نزدیک به میدان انقلاب

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید