• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه پاده شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  قلعه پاده شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  قلعه پاده شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  قلعه پاده شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  قلعه پاده شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  قلعه پاده شهرستان سمنان استان گرمسار


قلعه پاده

نام مرکز دیدنی

Padeh Castle

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

گرمسار

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان سمنان، 2 کیلومتری شرق شهرستان آرادان، روستای پاده

در مرکز روستای گردشگری پاده قلعه ای باستانی و با ارزش قرار گرفته است. قدمت این اثر تاریخی را می توان در 2 دوره پیش از اسلام و پس از اسلام مورد بررسی قرار داد، اما به عقیده عده ای معماری قلعه پاده همچون دژهای زمان ساسانیان است. در گذر سالیان متوالی مرمت های بسیاری بر روی قلعه تاریخی پاده صورت گرفته است از همین جهت آثار معماری اسلامی قرن 13 قمری نیز بر روی آن دیده می شود. 
این بنا در فضایی مدور و آبرفتی، مساحتی نزدیک به 1 هکتار را به خود اختصاص داده است. قلعه خشت و گلی پاده همچون سایر آثار باستانی، در گذر زمان دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته است و در حال حاضر بخش اعظمی از آن تخریب گشته اما همچنان جزو دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان سمنان به شمار می رود. در بخش هایی از بنا آجرهای مربع شکل با اضلاع 45 سانتی متری و قطرهای 10 و 8 سانتی متری به چشم می خورند اما همانطور که پیش از این گفته شد، مصالح غالب این قلعه را خشت و گل تشکیل می دهند. ضلع شمالی بنا را جرز هایی قطور و بلند قامت در بر گرفته است اما در مقابل آن، دیواره های جنوبی کوتاه مرتبه بوده و دروازه های اصلی قلعه را در خود جای داده اند. دروازه اولیه این دژ باستانی از سنگ ساخته شده بود اما پس از مدتی به عنوان پل مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا اطراف قلعه را خندقی فرا گرفته بود تا در هنگام حمله دشمن از مردمان و این بنا محافظت شود اما در میانه دهه 1350 آن را با زمین اطرافش هموار کردند و دیگر اثری از آن به جای نماند. قرار گیری قلعه پاده بر بلندترین نقطه این روستای گردشگری این امکان را به محافظان آن می داد تا بتوانند بر تمامی مناطق اطراف به راحتی نظارت کنند و چیزی از نظرشان به دور نماند.
محمد حسن صنیع‌الدوله از نویسندگان دوره قاجار نیز در کتاب مرآت البلدان به قلعه پاده اشاره می کند و آن را بنایی عظیم می داند که بر رویش اتاق هایی کوچک قرار داشت.
قلعه باستانی پاده با شماره ثبت 5811 در 25 خردادماه سال 1381 به ثبت میراث ملی ایران رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قلعه پاده

تفریحات نزدیک به قلعه پاده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید