• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای فرح آباد شهرستان مازندران استان ساری


روستای فرح آباد

نام مرکز دیدنی

Farah Abad Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش مرکزی، دهستان رودپی شمالی

معرفی روستای فرح آباد
ساری به عنوان مرکز استان مازندران، یکی از زیباترین شهرهای ایران محسوب می شود که در شمال کشور مانند الماسی سبز می درخشد. این شهر زیبا و منحصر به فرد پر است از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی. یکی از مهم ترین عناصری که در تبدیل شدن این شهر به یکی از قوی ترین قطب های گردشگری ایران روستاهای آن هستند. این روستاها با فضاهای کوهستانی و جنگلی بسیار زیبایی که دارند هر فردی را مجذوب خود می سازند. 
روستای فرح آباد واقع در دهستان رودپی شمالی بخش مرکزی ساری یکی از زیباترین و بی نظیرترین روستاهای این منطقه است. 
قبل از هرچیزی باید گفت که این روستا در سال 1396 به شهر تبدیل شده است، با این وجود هنوز هم زیبایی ها و ویژگی های روستایی خودش را حفظ کرده و محل مناسبی برای دور شدن از زندگی مدرن می باشد. 
یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت بیش از اندازه فرح آباد ساری، نزدیکی آن به ساحل و همچنین آب و هوای دلنشین آن است. به علاوه این طبیعت حیرت انگیز وجود مجموعه تاریخی فرح آباد هم در همین منطقه باعث ایجاد تلفیقی شگفت انگیز از طبیعت و آثار دست انسان شده است که خودش به تنهایی دلیلی محکم برای بازدید از این منطقه می باشد. 

کمی درباره تاریخ و نام روستا
این روستا در سال 1020 هجری قمری به دستور و خواست شاه عباس صفوی شکل گرفته و از همان زمان هم نام فرح آباد را روی این روستا گذاشته اند. این شاه برای آباد شدن این منطقه بسیار تلاش کرد و در نهایت هم در همین مکان فوت کرد. این روستا چندین بار مورد حمله و هجوم ترکمانان قرار گرفته و حتی یک بار به طور کامل در آتش سوزی سوخته است. 

موقعیت مکانی و جمعیت تقریبی روستا
این روستا در نزدیکی ساحل دریای مازندران قرار گرفته و طبق سرشماری سال 1395 که آخرین سرشماری انجام شده در این منطقه می باشد، دارای 2217 نفر جمعیت است. این مردم به زبان ساروی مازندرانی صحبت می کنند. 

جاذبه های گردشگری روستا
این بخش از ساری هر نوع جاذبه ای را از تاریخی گرفته تا طبیعی همه را با هم یک جا در خود جای داده است. سواحل ماسه ای 15 کیلومتری، رودخانه بسیار وسیع تجن که از ابتدا تا انتهای فرح آباد کشیده شده، دشت ها و جلگه های فراخ و سرسبز، مرداب ها و آبندان های بزرگ و حیرت انگیز با پوشش های گیاهی خیره کننده اطرافشان همگی از جذابیت های جغرافیایی فرح آباد هستند. 
مجموعه تاریخی فرح آباد که شامل قسمت هایی نظیر کاخ بزرگ جهان نما، مسجد جامع شاه عباسی، تپه بزرگ عمارت عباسی، امام زاده خلیفه سلطان، پل تاریخی عباسی و حمام های کاشی کاری شده و کوره ای قاجاری و تعدادی خانه آجری می شود، نمونه هایی از آثار تاریخی این منطقه هستند که بازدید از آنها هم تجربه عالی خواهد بود. 
مسجد امیرالمومنین و مسجد ابوالفضل، زیارتگاه هایی نظیر امام زاده محمد و امام زاده ابراهیم هم از دیگر مکان های نزدیک به این مجموعه هستند که بازدید از آنها هم خالی از لطف نخواهد بود. 

تفریحات و امکانات روستا
این منطقه به دلیل نزدیکی به دریا و داشتن سواحلی طولانی و همچنین رودخانه و آبندان های متعدد، معدن انواع تفریحات آبی است. شنا، قایق رانی، اسکی روی آب، موج سواری، قدم زدن در ساحل و ماسه بازی و همچنین ورزش های ساحلی نمونه هایی از تفریحاتی هستند که در این منطقه می توانید به آنها بپردازید. 

جاذبه های گردشگری نزدیک به روستا
اطراف این روستا را جاذبه هایی مهیج و دوست داشتنی پر کرده اند که بهتر است سری هم به آنها بزنید. پارک وی ساری در فاصله 2.4 کیلومتری فرح آباد، آب انبار میرزا مهدی در 3.8 کیلومتری و همچنین روستای سفلی از جاذبه هایی نزدیک به این مجموعه هستند. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای فرح آباد ساری
از آنجایی که تفریحات آبی و همچنین جاذبه های طبیعی این منطقه بیار فراوان و دوست داشتنی هستند، برای سهولت استفاده از آنها بهتر است که فصل های گرم تر سال را برای بازدید و گشت و گذار در این منطقه انتخاب کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای فرح آباد

تفریحات نزدیک به روستای فرح آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید