• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران
  •  رویا پارک شهرستان تهران استان تهران


رویا پارک

نام مرکز دیدنی

Roya Park

نوع مرکز دیدنی

موزه تفریحی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

آجودانیه و دارآباد

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 09:00 صبح الی 21:00, پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 09:00 صبح الی 22:00

نرخ قیمت ورودی

معمولی

متوسط قیمت بلیط

35،000 تومان

آدرس

تهران، خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، پس از آجودانیه، موزه دارآباد

شهر تهران دربردارنده زیباترین سرگرمی ها و موزه های ایران است. در فروردین ماه سال 1398 مجموعه ای شگفت انگیز در مجموعه موزه های دارآباد افتتاح شد. این مکان گردشگری با نام رویا پارک از 5 بخش تفریحی تشکیل شده است و هر یک از تنوع خاصی برخوردارند. از منحصر به فردترین نکاتی که این مجموعه را از سایر همتایانش متمایز می کند، به کار گیری حواس 5 گانه انسان و عجین شدن طراحی فضاها با فرهنگ و سنت ایرانی است و قرارگیری آن در کنار 2 مجموعه بسیار زیبای موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد و هیومن پارک است. بازدیدکنندگان رویا پارک خود به نوعی بازیگر اصلی هر بخش محسوب می شوند و مجموعه با آن ها معنا می یابد.
هیجان بازدید از این موزه از ابتدای ورودی با فرم متفاوت و عجیب و غریب قسمت تهیه بلیط شروع می شود. اولین بخش از رویا پارک مجموعه 3 بعدی است و خود شامل 2 قسمت ایران و بین الملل است. شعار بسیار زیبای من خود خوشحالی هستم، با قرار گیری بر سردر ورودی این بخش حس بسیار خوبی به بازدیدکنندگان می دهد.
دومین قسمت مجموعه را اتاق آیینه ها یا همان بخش بی نهایت (Infinity) تشکیل داده اند. در این فضا مفهوم بعد به طور کامل از بین می برد و آینه ها با ایجاد خطای دید در عین گنگ کردن بازدیدکندگانشان فضای بسیار هیجان انگیزی را به وجود می آورند. در هر بخش جمله های انرژی بخشی نوشته شده است و سالن بی نهایت با شعار امروز خوشحالی انتخاب من است، ذهن را آرام و وادار به لذت بردن از رویا پارک می کند.
در ادامه بازدید از این مجموعه بی نظیر به سومین بخش آن یا همان پرسپکتیو می رسیم. آقای صالح سخندان از هنرمندان نامی کشورمان، سرپرست تیم طراحی این پارک کم نظیر هستند. شهرت ایشان به دلیل ساخت اثرهای شگفت انگیز خطای دید است و این را به وضوح می توان در بخش پرسپکتیو رویا پارک نظاره کرد.
از جذاب ترین بخش های رویا پارک، اتاق جاذبه ها و ترفند هاست. 1 آشپزخانه و 1 اتاق نشیمن، فضای اصلی بخش جاذبه را تشکیل می دهند. چیدمان اتاق ها به صورتی معکوس طراحی شده است، گویی افراد آویزان از سقف هستند و دنیا وارونه گردیده. شاید در ابتدا کمی دچار سرگیجه شوید اما بی شک تجربه بسیار هیجان انگیزی خواهد بود و عکاسی در میان آن ها بسیار زیبا خواهد شد. بر دیواره های اتاق ترفند دوباره از تکنیک خطای دید استفاده شده است اما این بار به نوعی دیگر. آنچه این مجموعه را بسیار دوست داشتنی کرده است 100 فضا با طراحی های متفاوت است، حتی کوچکترین تکراری در بخش ها وجود ندارد.
در نهایت بخش تاریک پیش روی بازدیدکنندگان قرار دارد. به تصویر کشیدن آغاز خلقت زمین، آسمان و دریاها در ترکیب با موسیقی های طبیعت، بسیار دلنشین و دیدنی خواهد بود.
جالب است بدانید استفاده از دوربین شخصی خودتان در تمامی فضاها امکان پذیر خواهد بود، اما اگر بخواهید می توانید از عکاسان خود مجموعه درخواست کنید تا از شما عکس هایی بسیار زیبا و شگفت انگیز بگیرند که البته بایستی هزینه ای به غیر از بلیط ورودی پرداخت کنید.
کافی شاپ، رستوران و استودیوی تخصصی عکاسی از امکانات رفاهی مجموعه تفریحی گردشگری رویا پارک دارآباد است.
در کنار بازدید از مجموعه زیبای رویا پارک حتما از مجموعه علمی و هیجان انگیز هیومن پارک و موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد در سایت تفریحی-علمی دارآباد دیدن کنید چرا که هر یک بسیار دیدنی خواهند بود و لحظات متفاوتی را در آن ها تجربه خواهید کرد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به رویا پارک

تفریحات نزدیک به رویا پارک

نظرها

  • 1 0

    بسیار زیبا هست نمره از 20 به اون 16 می دم یه سری چیزا کم داره چون تازه افتتاح شده برای یه بار دیدن می ارزه اما برای 2 یا 3 بار، نه


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید