• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش
  •  پارک ملی کرخه شهرستان خوزستان استان شوش


پارک ملی کرخه

نام مرکز دیدنی

Karkheh National Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

شوش

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

خوزستان، شهرستان شوش ، 5 کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اندیمشک-اهواز

شهر باستانی شوش با دارا بودن جاذبه های باستانی و طبیعی فراوان سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است. از این میان پارک ملی کرخه با وجود چندین گونه جانوری با ارزش از اهمیت فراوانی برخوردار است. این پارک در طی سال های دهه 1330 خورشیدی به عنوان پارک وحش شناخته شد و در سال 1349 خورشیدی به منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش تبدیل شد. در نهایت در 23 آذرماه سال 1389 تحت عنوان پارک ملی، مورد حفظ و صیانت قرار گرفت. پارک ملی کرخه از 3 بخش تشکیل شده است و شامل منطقه حفاظت شده کرخه با فضایی به مساحت 8352 هکتار، پارک ملی کرخه جنوبی و پارک ملی کرخه شمالی با مساحتی به اندازه 7476 هکتار است. 
این پارک زیستگاه گوزن زرد ایرانی است و تا 60 سال گذشته چندین شیر ایرانی پارک جنگلی کرخه را به عنوان خانه امن خود انتخاب کرده بودند. از دیگر گونه های جانوری این منطقه می توان به گرگ، شغال، روباه، گربه جنگلی، گورکن، رودک عسل خوار، حشره خور شوش، گرزه مار، مار آبی، مار جعفری، لاکپشت فراتی و لاکپشت برکه ای، اشاره کرد. همچنین اردک مرمری، بلبل خرما، لیکو تالابی، دراج، قرقی، اگرت، میوه خور، حواصیل زرد، حواصیل شب و گونه های مختلف پرندگان شکاری و گنجشک، از انواع پرندگان این منطقه محسوب می شوند.
شوش با دارا بودن آب و هوایی گرمسیری از پوشش گیاهی منحصر به فردی برخوردار است. درخت گز، پده، دیوخار، پنج انگشت یا همان بنگله، استبرق، لگجی، کهورک و تمشک از انواع درختان قابل رویش در این منطقه هستند و گیاهی نظیر خارشتر، منداب، ریش بز و مرغ بر روی زمین گسترده شده اند.
پارک ملی کرخه در خردادماه سال های 1396 و 1397 دچار آتش سوزی های گسترده ای قرار گرفت. در اولین آتش سوزی نزدیک به 100 هکتار آن سوخت و هزاران درخت گز و پده از بین رفت و در دومین آتش سوزی بخش 10 هکتاری از بیشه زار آن نابود شد.
اگر به دیدن این محیط طبیعی و چش نواز آمدید سری به دیگر مکان های باستانی و گردشگری شوش بی اندازید. از جمله این مکان های تاریخی کاخ آپادانا شوش، کاخ شاوور، قلعه آکروپل یا همان قلعه شوش، موزه شوش، سایت تاریخی ایوان کرخه، زیگورات چغازنبیل، هفت تپه، آرامگاه دانیال نبی (ع) و آرامگاه دعبل خزاعی، را می توان نام برد. پیشنهاد می کنیم برای افزایش لذت گردش و تفرح در این شهر باستانی به دیدن رودخانه کرخه و رودخانه شاوور بروید و ساعاتی را در کنار رودخانه های جاری و بیشه زار های آن ها بگذرانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به پارک ملی کرخه

تفریحات نزدیک به پارک ملی کرخه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید