• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای شکرآب شهرستان تهران استان اوشان، فشم و میگون
  •  روستای شکرآب شهرستان تهران استان اوشان، فشم و میگون
  •  روستای شکرآب شهرستان تهران استان اوشان، فشم و میگون
  •  روستای شکرآب شهرستان تهران استان اوشان، فشم و میگون
  •  روستای شکرآب شهرستان تهران استان اوشان، فشم و میگون


روستای شکرآب

نام مرکز دیدنی

Shekarab Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

شمیرانات

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 3 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان تهران، شمیرانات منطقه رودبار قصران در نزدیک روستای آهار

در نزدیکی منطقه فشم تهران و درمیان مزارع و باغ های سرسبز، روستای چشم نواز شکرآب واقع شده است. این ییلاق خوش آب و هوا با مناظر زیبا، مسیر هموار و صدای برخورد آب رودخانه  با سنگ ها ، لذت گشت و گذار، دوچرخه سواری و قدم زدن را در این مکان را چند برابر کرده است. باغات شکرآب در فصل بهار لباسی از شکوفه های رنگارنگ و برگ هایی خرم بر تن می کند و در تابستان درختان گیلاس و آلبالو تا اواخر مرداد ماه پر از میوه هستند. اما فصل پاییز با منظره ای از انواع رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سبز منظره ای خیره کننده را رقم می زند که سبب جذب گردشگران بسیاری از جای جای کشورمان می شود. کوران و بارش برف و باران در فصل زمستان باعث شده تا این منطقه برای گشت و گذار مناسب نباشد و تنها کوهنوراد و طبیعت گردان حرفه ای به شکرآب آیند. در نزدیکی شکرآب، روستای دیگری به نام آهار قرار دارد و مسیر بین این دو منطقه مقصد بسیاری از طبیعت دوستان به شمار می رود. مسیر های غربی شکرآب به روستای شهرستانک با درختان سر به فلک می رسد. این منطقه در زمان پادشاهی قاجاریان از جمله شکارگاه های شاهان و اشراف زاده هایشان به شمار می رفت.
در میان این طبیعت زیبا، آبشاری از میان صخره های سنگی و دره ای سرسبز بیرون زده و محیط اطرافش را مطبوع و باصفا کرده است. به علاوه تعدادی قنات و چشمه فصلی نظیر چشمه برفی نیز در این منطقه وجود دارند و هر یک به تنهایی مکانی مناسب را برای اردو زدن و لذت بردن از طبیعت فراهم آورده اند. برای رسیدن به این آبشار و چشمه ها باید مسیری 1 تا 2 ساعته را پیاده روی کرد اما زیبایی مسیر و هموار بودنش ذره ای خستگی بر تن نمی گذارد. برای رفتن به شکرآب کفش مناسب بپوشید و فراموش نکنید که با خود حداقل آذوقه بردارید. اگر در فصل پاییز قصد رفتن به این منطقه را دارید، حتما لباس گرم به تن کنید.

بهترین زمان سفر: فصل بهار و پاییز


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای شکرآب

تفریحات نزدیک به روستای شکرآب

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید