• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  غار گل زرد شهرستان مازندران استان آمل
  •  غار گل زرد شهرستان مازندران استان آمل
  •  غار گل زرد شهرستان مازندران استان آمل


غار گل زرد

نام مرکز دیدنی

Gol-e-Zard Cave

نوع مرکز دیدنی

غار و کوه

شهرستان

آمل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 3 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

خرداد ماه تا اواخر شهریورماه

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، جاده هراز، 65 کیلومتری تهران، نرسیده به سد لار و راهدارخانه منظریه

غار آهکی گل زرد با قدمتی چندین هزار ساله در دامنه های کوه 3706 متری گل زرد و منطقه گردشگری پلور واقع شده است. این غار با قرارگیری در مدار 35 درجه، 84 دقیقه و 23 ثانیه عرض شمالی و 52 دقیقه و 26 ثانیه طول شرقی، از آب و هوای دلپذیر و طبیعت کوهستانی زیبایی برخوردار بوده و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. غار گل زرد منبع گونه های متنوعی از سازند های آهکی است و برای تشکیل هر 1 سانتی متر از استلاگمیت ها( ستون های آهکی) و استلاکتیت هایش(قندیل های آهکی)، 1 قرن زمان لازم است. شاید عبور از دهانه کوچک غار کمی سخت باشد، اما فصای تحیر برانگیز و مطبوع غار باعث می شود تا ماجراجویی در آن دلنشین تر شود و گذر زمان بی معنی. با کمی پیش روی به سمت جلو، صدای آرامش بخش آب به گوش می رسد. این آب زلال در میان غار جریان داشته و حوضچه های کوچک و بزرگی را به وجود است. اکثر غارهای حومه دماوند ساخته دست بشر بوده و جذابیت کمتری داشته اند و به همین دلیل غار گل زرد جلوه منحصر به فردی را در میان آن ها کسب کرده است.
اولین اقدامات برای کشف غار گل زرد در سال 1350 خورشیدی توسط جمعی از دانشجویان کوهنورد صورت گرفت و سرانجام در 22 مردادماه سال 1384 خورشیدی، با شماره ثبت 13119 در فهرست آثار ملی قرار گرفت. لازم به ذکر است در حال حاضر کاوش های بیشتری برای پی بردن به تمامی بخش های پر رمز و راز آن در حال انجام است. 

بهترین فصل سفر: اواخر فصل بهار تا پایان تابستان بهترین زمان برای بازدید از این غار آهکی است، چراکه سایر ایام سال سطح آب غار بالا آمده و اجازه ورود به آن داده نمی شود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به غار گل زرد

تفریحات نزدیک به غار گل زرد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید