• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تنگه هلت شهرستان لرستان استان خرم آباد
  •  تنگه هلت شهرستان لرستان استان خرم آباد
  •  تنگه هلت شهرستان لرستان استان خرم آباد


تنگه هلت

نام مرکز دیدنی

Tange Helt

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

خرم آباد

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان لرستان، شهرستان پلدختر، آزاد راه خرم آباد-اندیمشک، میان تونل خرگوشان 1 و2

لرستان، سرزمین سرسبزی، شادابی و آب های روان، بی شک یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت ایران و جهان را در خود جای داده است. در میان مناظر بکر این استان، آب های روان رودخانه زال سنگ های سخت و صخره ای را در گذر هزاران سال درنوردیده اند و سبب ایجاد پدیده ای چشم نواز به نام تنگه هلت شده اند. مسیر 4 کیلومتری تنگه هلت آن چنان حیرت انگیز و رمز آلود است که با وجود طولانی بودنش ذره ای خستگی در ذهن و جان گردشگرانش به وجود نمی آورد. زیبایی های مسیر از همان ابتدای راه با قدم گذاشتن در دل رودخانه زلال آن شروع می شود. اما اگر همچون سایر تفرجگاه های لرستان به دنبال درخت و چمن هستید این مکان را انتخاب نکنید چرا که تا چشم کار می کند فقط آب می بینید و صخره های سیقل خورده کهن سال. عبور اشعه های خورشید از لا به لای سنگ ها منظره ای رویایی را در کنار سکوت ناب طبیعت رقم می زند. 
آب بازی و لذت راه رفتن از میان آب در یک روز گرم سال در این تنگه شاید یکی از خاطره برانگیزترین لحظات زندگیتان باشد. توجه داشته باشید که در قسمت هایی از مسیر عمق رودخانه نزدیک به 1-1.5 متر می رسد پس از بردن لوازمی که خطر صدمه دیدن با آب را دارند خود داری کنید. برای این راهپیمایی کفش مناسب بپوشید زیرا نزدیک به 1.5 تا 2 ساعت زمان برای راه رفت و به همین میزان برای برگشت صرف خواهید کرد و بستر رودخانه را سنگ های کوچک و بزرگ تشکیل داده اند که شاید پیاده روی با کفش های نا مناسب کمی سخت باشد. قبل از این سفر ماجراجویانه غذای سبکی میل کنید و با خود خوراکی نبرید چرا که خیس خواهند شد و طبیعت زیبای داخل تنگه را کثیف خواهند کرد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تنگه هلت

تفریحات نزدیک به تنگه هلت

نظرها

  • 1 0

    با سلام نام صحیح این تنگه ( تنگِ حَلد ) می باشد که در واقع نام روستایی ست در بخش مرکزی میانکوهِ غربی از توابع پلدختر ( مابین خرم آباد و پلدختر ). در صفحات بسیاری این نام به اشتباه ( هَلت ) نگارش شده که صحیح نیست. از آن جهت عرض کردم که خود فرزند همان دیار هستم. با سپاس

  • 1 0

    نام صحیح تنگه هلد به فتحه حرف اول می باشد.هلد نام روستایی در منطقه مورد نظر ویکی از طوایف ایل دریک وند از لرهای بالاگریوه می باشد


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید