• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای پالنگان شهرستان کردستان استان کامیاران
  •  روستای پالنگان شهرستان کردستان استان کامیاران
  •  روستای پالنگان شهرستان کردستان استان کامیاران
  •  روستای پالنگان شهرستان کردستان استان کامیاران
  •  روستای پالنگان شهرستان کردستان استان کامیاران


روستای پالنگان

نام مرکز دیدنی

Palangan

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

کامیاران

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان کردستان، دهستان ژاورود، 15 کیلومتری شهر کامیاران، دره تنگی ور، روستای پلنگان

می توان از روستای پلنگان به عنوان ماسوله ای در دل منطقه ای کوهستانی نام برد، روستایی زیبا با معماری پلکانی که در قلب کوه های کردستان شکل گرفته و پشت بام خانه پایینی حیاط خانه بالایی به شمار می رود. در پالنگان تماشایی ناظر ترکیبی خارق العاده از طبیعت، تاریخ و فرهنگ خواهید بود، مجموعه ای هنرمندانه و بی عیب و نقص که باور واقعی بودن این همه زیبایی در کنار هم کمی دشوار است. از این رو مسئولین آن را در فهرست آثار ملی جا داده اند. در هر گوشه از این سرزمین که سر برمی گردانید نظاره گر زیبایی های قابل توجهی خواهید بود، زیبایی هایی دلنواز از خانه های روستایی، مزارع ماهی و مردم خونگرم و میهمان نواز با لباس هایی محلی. شب های پالنگان به قدری تماشایی اند که عقل و هوش را از سر هر بیننده ای می ربایند، شب هایی دوست داشتنی که جلوه ای جذاب از روستا را با کوه های روشن شده با نورهای خانه ها را به نمایش می گذارند. بسیاری از صنایع دستی مربوط به پالنگان توسط خود مردم محلی ساخته شده اند و عرضه می گیرند. البته در طی سفر به این روستای دیدنی امتحان چای آتشی را فراموش نکنید، چایی دلچسب که به جرات می توان از آن به عنوان یکی از جاذبه های پالنگان نام برد. این سرزمین تماشایی در 15 کیلومتری کامیاران و ابتدای منطقه اورامان آرمیده و با طبیعتی شگرف و معماری جذاب و منحصربه فرد از شما برای تجربه خاطراتی دوست داشتنی و سفری لذت بخش دعوت می نماید. در هنگام سفر به این منطقه دلنواز بازدید از قلعه پالنگان را فراموش نکنید، قلعه ای قدیمی با پیشینه ای باستانی و مربوط به دوران پیش از اسلام که در 800 متری روستا و دره زیبای تنگیور قرار گرفته است. برخی نام این روستا را به معنای زیستگاه پلنگ و برخی دیگر مشتق شده از کلمه کردی پال به معنای تکیه دادن می دانند. 

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان بازدید از این مکان فصل بهار و تابستان می باشد.

دسترسی: 
اگر با خودرو شخصی خود سفر می کنید، برای رسیدن به پالنگان می توانید از کرمانشاه و یا سنندج استفاده کنید. اگر از تهران یا شهرهای مرکزی ایران سفر خود را آغاز می کنید، کرمانشاه گزینه‌ مناسب تری خواهد بود زیرا تمام این مسیر آزاد راه بوده و دارای ترافیکی روان می باشد. هر کدام از این مسیر را که انتخاب کنید مقصد بعدی شما کامیاران خواهد بود. کامیاران در میانه راه سنندج به کرمانشاه واقع شده است. از کرمانشاه ۵۵ و از سنندج ۷۵ کیلومتر تا کامیاران راه در پیش خواهید داشت. همچنین فاصله کامیاران تا روستای پالنگان که مسیری کوهستانی است ۵۵ کیلومتر می باشد. از کامیاران وارد جاده روستای توبره ریز شده و بعد جاده را مستقیم ادامه دهید تا تابلوی سبز رنگ روستای پالنگان را مشاهده کنید.
همچنین اگر می خواهید از وسیله‌ نقلیه‌ عمومی استفاده کنید فاصله‌ کرمانشاه یا سنندج تا کامیاران را می توانید به راحتی با مینی بوس یا تاکسی طی نمایید. مینی بوس های پالنگان برنامه‌ مشخصی برای حرکت ندارند، ولی می توانید از تاکسی های خطی استفاده کنید. این تاکسی ها در اول جاده توبره ریز می ایستند و کرایه‌ هم نفری حدود ۲ هزار تومان است. اگر می خواهید تاکسی را به صورت دربست در اختیار داشته باشید، تاکسی تلفنی های کامیاران با حدود ۱۵ هزار تومان شما را تا پالنگان می برند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای پالنگان

تفریحات نزدیک به روستای پالنگان

نظرها

  • 0 0

    فاصله ی کامیاران تا پلنگان رو اصلاح بفرمایید ۴۵ کیلومتر وردی ۱۰ هزار تومان می گیرن


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید