• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه چالشتر شهرستان چهار محال و بختیاری استان شهر کرد
  •  قلعه چالشتر شهرستان چهار محال و بختیاری استان شهر کرد
  •  قلعه چالشتر شهرستان چهار محال و بختیاری استان شهر کرد
  •  قلعه چالشتر شهرستان چهار محال و بختیاری استان شهر کرد
  •  قلعه چالشتر شهرستان چهار محال و بختیاری استان شهر کرد


قلعه چالشتر

نام مرکز دیدنی

Chaleshtor Castle

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

شهرستان

شهر کرد

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

نیمه اول سال از ساعت 09:00 الی 19:00, نیمه دوم سال از ساعت 08:00 الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

2،000 تومان

آدرس

استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، 8 کیلومتری شمال غرب شهرکرد، بلوار رهبر، خیابان باستان

قلعه تاریخی چالشتر از بناهای قجری منطقه چالشتر شهرکرد محسوب می شود. این عمارت بزرگ از 12 برج و 4 دروازه تشکیل شده است و جالب است بدانید در میان آن ها علاوه بر خانه مسجدی نیز ساخته شده است.
تاریخ ساخت قلعه تاریخی چالشتر بنا بر حکاکی های یافت شده در میان آثار بجا مانده از آن به سال 1282 خورشیدی باز می گردد. 10 ها سال از عمر این بنای زیبا می گذرد اما جالب است بدانید تا دهه 1370 خورشیدی نیز زندگی در آن درجریان بوده و هم اکنون نیز با مرمت های صورت گرفته تبدیل به موزه ای ارزشمند شده است.
بنای کلی مجموعه مساحتی 12000 هکتاری را به خود اختصاص داده است و به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود. با گذر سالیان متوالی از ساخت مجموعه چالشتر ضلع جنوبی آن دچار تخریب های بسیاری شد اما در سال های اخیر کار مرمت و بازسازی آن نیز به پایان رسید. با نگاه به این مجموعه می توان به معماری اروپایی پی برد که از شاخصه های معماری قاجاری است. اولین بخشی که به هنگام بازدید از این دژ رو به رو خواهید شد سردری سنگی است و 5 اندرونی، شاه نشین یا همان خان نشین، انبار، حمام، مطبخ و اصطبل دیگر بخش های قلعه چالشتر را تشکیل می دهند. خان نشین آن شامل المان هایی نظیر سردر، ایوان و 38 ستون سنگی است و در قسمت اندرونی ها نیز ردیفی از 40 ستون را خواهید یافت.
ایوان منتهی به شاه نشین با تزئینات بسیار زیبایی همچون کاشی کاری های معرق، آجرکاری، حجاری های سنگی به شکل های گل و مرغ، گیاهان، درختان سرو، تاک و کاج، یکی از زیباترین بخش های این مجموعه به شمار می رود. ذوق و هنر سازندگان این مجموعه در جای جای قلعه چالشتر نمایان است، از این میان نقاشی های به کار گرفته شده در داخل قلعه جلوه منحصر به فردی به آن بخشیده اند. این طرح ها الهام گرفته از داستان های عاشقانه ای همچون خسرو شیرین، لیلی و مجنون و زلخیا و یوسف است، همچین در بعضی قسمت ها نقاشی هایی از گل و مرغ و گلدان نیز به چشمتان خواهد خورد.
قلعه چالشتر با بیش از 1 قرن زندگی، یکبار در 27 مرداد ماه سال 1377 و بار دیگر در 20 آذرماه سال 1379 به ثبت ملی رسید.

نکته: بلیط ورودی برای گردشگران خارجی مبلغ 8،000 تومان می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قلعه چالشتر

تفریحات نزدیک به قلعه چالشتر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید