• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان
  •  دهکده تفریحی زاینده رود شهرستان اصفهان استان چادگان


دهکده تفریحی زاینده رود

نام مرکز دیدنی

Zayanderoud Recreational Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

چادگان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز الی چند روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، کیلومتر 2 چادگان

دهکده تفریحی زاینده رود بخشی از شهرستان چادگان محسوب می شود و می توان گفت یکی از سرسبزترین و تاریخی ترین مناطق استان اصفهان است. آب و هوا دلنشین این خطه در میان استان گرمی مانند اصفهان باعث محبوب شدن این دهکده شده است. دلیل این آب و هوا خوب نیز قرار گرفتن در حاشیه زاینده رود می باشد. همچنین وجود دریاچه سد زاینده رود با مساحت 54 کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ ترین دریاچه منطقه، به جذابیت گردشگری این ناحیه افزوده است.

تاریخچه و وجه تسمیه:
آخرین پادشاه هخامنشی برای تشکیل سپاه خود به این ناحیه آمد و بعدها اسکندر مقدونی در این خطه سرسبز که در گذشته با نام پاراتاک شناخته می شد، اقامت کرد. به دلیل نفوذ و قدرت اسکندر برخی افراد آن را اسکندریه نیز می نامند. سال ها بعد شاه عباس صفوی به خاطر سرسبز بودن این ناحیه و برای نشان دادن احترامشان به ترک ها، آنها را به این منطقه فرستاد.
نام چادگان از دو قسمت چاد و گان تشکیل شده است. چاد یعنی شکاف یا دره و گان پسوندش می باشد. بعد از تخریب کامل پاراتاک مردم در نواحی اطراف آن اسکان گرفتند و خانه های خود را ساختند. این ناحیه دره ای در نزدیکی زاینده رود بود و به همین دلیل این شهرستان با نام چادگان ثبت شد.

امکانات و تفریحات موجود در دهکده زاینده رود
این دهکده به خاطر طبیعت سرسبز خود، همجواری با دریاچه زاینده رود و امکانات تفریحی و رفاهی فراهم شده می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای تفریحات 1 روزه یا کمپ های 2 روزه باشد. در دهکده زاینده رود می توانید 124 گونه گیاهی را در میان 245 هکتار فضای سبز و 5000 متر مربع گلخانه،از نزدیک ببینید.
دهکده ییلاقی زاینده رود با محیط امن و خانوادگی می تواند لذت تفریحات زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. هرچند این روستا به خاطر آب و هوا مطبوع و همجواری با دریاچه سد زاینده رود از سایر گردشگاه های اصفهان متمایز و برتر است، اما نباید از امکانات تفریحی و رفاهی آن نیز چشم پوشید. در این دهکده تفریحی سکوهایی برای برپا کردن چادر یا پهن کردن زیرانداز برای پیک نیک در کنار زاینده رود تعبیه شده اند. دوچرخه سواری در اطراف دهکده همچنین اسکله قایقرانی با قایق های پدالی، موتوری و 1 دستگاه اتوبوس دریایی، لحظات هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد. در دهکده تفریحی زاینده رود شما می توانید به پیست های اسب سواری بروید و آموزش اسب سواری ببینید. سوار شدن بر تله کابین و تماشای چادگان از بالا نیز بسیار دلنشین خواهد بود. در کنار این هیجان های تمام نشدنی، بسکتبال، پینگ پنگ و والیبال ساحلی نیز می تواند از جمله تفریحات جذاب دهکده به حساب آید. شما می توانید در استخر دهکده در سانس های مخصوص خانم ها و آقایان تنی به آب بزنید و خاطره دلنشینی را به یادگار ببرید. 
یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات این دهکده باند فرود هلی کوپتر است و شما می توانید پرواز با هلی کوپتر را در اینجا تجربه کنید. اگر علاقه ای به پرواز ندارید می توانید غواصی در دریاچه را امتحان کنید.
سایر تفریحات دهکده شامل پارک بادی، پل معلق، پینت بال، شهر بازی و ماشین شارژی را می توان نام برد.

اقامت در دهکده تفریحی زاینده رود
در این دهکده همچنین 1488 دستگاه ویلا طراحی و ساخته شده است و به شما اجازه می دهد یکی از آن ها را برای چند شب کرایه کنید و یا 1 یا 2 شب به صورت کمپی و در چادر به سر کنید، حتی می توانید سفری 1 روزه را برنامه ریزی کنید و شب مجددا به اصفهان برگردید.

بهترین زمان سفر به دهکده تفریحی زاینده رود
بهترین زمان بازدید از دهکده فصل بهار است. در این فصل با توجه به مطبوع بودن هوا شما می توانید از تمام تفریحات دهکده استفاده کنید، اما شاید در بقیه فصول برخی از این امکانات موقتا تعطیل باشند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دهکده تفریحی زاینده رود

تفریحات نزدیک به دهکده تفریحی زاینده رود

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید