• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کویر حلوان شهرستان خراسان جنوبی استان طبس
  •  کویر حلوان شهرستان خراسان جنوبی استان طبس
  •  کویر حلوان شهرستان خراسان جنوبی استان طبس


کویر حلوان

نام مرکز دیدنی

Halvan Desert

نوع مرکز دیدنی

صحرا و بیابان

شهرستان

طبس

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس، 50 کیلومتری جاده طبس به خور، داخل روستای حلوان

کویر حلوان شنزاری پهناور است و در جنوب خود به آغوش کوه های عاشقان می رسد. علاوه بر کوه های عاشقان، باتلاق های نمکی و رسی، دشت کویر و دریاچه نمک خور از دیگر پدیده های طبیعی جذاب این کویر می باشد. با وجود زیبایی های بی نظیر کویر حلوان هنوز یکی از بکر ترین کویر های ایران است. کویر حلوان به دلیلی قرار گرفتن در روستای حلوان به این اسم خوانده می شود.

پوشش گیاهی کویر:
 پوشش گیاهی کویر حلوان شامل دم گاوی، درمنه، اسکنبیل ، بادام کوهی، تاغ و قیچ می باشد. دراین ناحیه زیست گاه جانورانی مانند هوبره، مار، شاهین، جرد، موش صحرایی، سارگپه بیابانی، چکاوک، عقرب، کبک، گرگ، شغال، کاکلی، مگس گیر، زنبور خور، عقاب طلایی، انواع آگاما، روباه شنی، گربه شنی،کرکس، سمور سنگی و جکو است.

تفریحات کویر حلوان:
از جمله تفریحات کویر حلوان تماشای زیبایی های فراوان و منحصر به فرد این کویر که به خاطر به یکی شدن کوه و شن به وجود آمده، رصد ستارگان، شتر سواری  و راندن موتور های چهار چرخ است. 

اقامت در کویر حلوان:
اگر تمایل به کمپ زدن داشته باشید می توانید با همراه داشتن تجهیزات مناسب کمپی عالی را تجربه کنید، همچنین می توانید از اقامت گاه های نزدیک کویر از جمله خانه های روستایی و یا سوییت های داخل اقامتگاه بوم گردی ستاره کویر حلوان استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به کویر حلوان:
بهترین زمان سفر به کویر حلوان پاییز است تا نه سرما استخوان سوز اذیتتان کند و نه داغی هوا. در کل هوا کویر در شب سرد و در روز گرم است، بنابراین خوب است لباس گرم همراهتان داشته باشید. حتی در طول روز لباس آستین بلند بپوشید تا از آسیب های پوستی جلوگیری کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کویر حلوان

تفریحات نزدیک به کویر حلوان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید