• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  حمام وکیل شهرستان فارس استان شیراز
  •  حمام وکیل شهرستان فارس استان شیراز
  •  حمام وکیل شهرستان فارس استان شیراز
  •  حمام وکیل شهرستان فارس استان شیراز


حمام وکیل

نام مرکز دیدنی

Vakil Bath

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

شیراز

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 8 تا 21, نوروز و تابستان از ساعت 8 تا 21:30

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

2،500 تومان

آدرس

شیراز، خیابان طالقانی، سمت غربی مسجد و بازار وکیل

می توان از شهر شیراز به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین نام برد، شهری جذاب با فضایی رویایی که آثار تاریخی متعددی را در دل خود جای داده است. همانطور که می دانید این شهر در دوران زندیه پایتخت ایران بوده از این رو آثار و ساختمان های باستانی شگرفی مربوط به همان دوران در آن یافت می شود. یکی از معروف ترین این آثار حمام وکیل می باشد، حمامی بی نظیر که توسط معمارانی شهیر و صاحب نام طراحی شده و جزو یکی از پرآوزه ترین حمام های ایران به شمار می رود. این حمام به دستور کریمخان زند در مرکز شهر شیراز و در مجاورت مسجد وکیل ساخته شد، کریمخان زند پادشاه سلسله زندیه اقدامات زیادی در راستای آبادانی و پیشرفت شهر شیراز نمود و با ساخت عمارت هایی متعدد در این شهر آن را به یکی از برترین نقاط تحت سلطه خویش تبدیل کرد. در واقع این حمام عضو مجموعه ای از بازار و مسجد وکیل به شمار می رود. این حمام با توجه به پیشرفته ترین اصول معماری زندیه طراحی شده و دارای مساحت کلی 8660 متر مربعی، طول 120 متری و عرض 80 متری است. از برجسته ترین قسمت های این حمام می توان به شاه نشین آن اشاره کرد، شاه نشین با جایگاه اختصاصی پادشاهان. دیگر بخش های این حمام شامل سربینه، گرمابه و خزینه است. ورودی سربینه آن با هدف کنترل ورود و خروج هوای سرد به حمام به صورت زاویه دار ساخته شده. سربینه آن دارای ساختاری هشت ضلعی می باشد و از هشت ستون یک پارچه سنگی در میان سقف گنبدی شکل تشکیل شده. بر روی آن نقوش آهک کاری از پرتره هایی معروف از حضرت محمد، امام علی و ذولفقار معروف به چشم می خورد. البته برخی از نقاشی های روی سقف آن عشق شیرین و فرهاد و دیدار منیژه و بیژن را به نمایش می گذارد. بعدها با گذشت زمان یک رستوران و یک موزه انسان شناسی با هدف معرفی فرهنگ و سنن مردم شیراز به این حمام اضافه شد. 

چگونگی دسترسی: دسترسی به این حمام به لطف قرار گرفتنش در مرکز شهر و مکانی پرتردد، بسیار آسان و راحت می باشد. می توان از اتوبوس های میدان نمازی به میدان شهرداری رفته و از آنجا به صورت پیاده به حمام برسید. در صورت استفاده از خودروی شخصیتان نگران جای پارک نباشید زیرا در اطراف این مجموعه پارکینگ هایی متعدد برای پارک خودرو یافت می شود.



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به حمام وکیل

تفریحات نزدیک به حمام وکیل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید